۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۱۳
کد خبر: 82045588
T T
۰ نفر
245 روستا در سيستان و بلوچستان از راه روستايي آسفالته بهره مند شدند

زاهدان- ايرنا- مديركل راه و شهرسازي سيستان و بلوچستان گفت: 245 روستا با جمعيت بالغ بر 10 هزار خانوار در استان سال گذشته در قالب 65 طرح عمراني از نعمت آسفالته برخوردار شدند.

مسعود مالكي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: 850 ميليارد ريال اعتبار براي آسفالت 240 كيلومتر راه ارتباطي روستايي در سيستان و بلوچستان هزينه شده است.
وي ادامه داد: 94 كيلومتر راه روستايي نيز سال گذشته در استان با اعتباري بالغ بر 51 ميليارد و 240 ميليون ريال روكش آسفالت شده است.
مديركل راه و شهرسازي سيستان و بلوچستان افزود: علاوه بر اين، 300 كيلومتر راه جديد روستايي در استان در برنامه اداره كل راه و شهرسازي قرار دارد كه در صورت تامين اعتبار اين مقدار راه روستايي امسال آسفالت مي شوند.
مالكي گفت: همچنين 300 كيلومتر راه روستايي نيز در سال جديد در صورت تامين اعتبار در استان روكش آسفالت مي شوند.
استان سيستان و بلوچستان به سبب گستردگي محورهاي ارتباطي داراي دو اداره كل راه و شهرسازي در زاهدان مركز اين استان و ايرانشهر است.
راههاي ارتباطي شهرستانهاي زابل، هيرمند، زهك، نيمروز، هامون، زاهدان، خاش، ميرجاوه، سراوان، سيب سوران و مهرستان زير پوشش اداره كل راه و شهرسازي سيستان و بلوچستان و محورهاي ارتباطي ايرانشهر، دلگان، فنوج، سرباز، قصرقند، نيكشهر، كنارك و چابهار در حوزه استحفاظي اداره كل راه و شهرسازي جنوب استان (ايرانشهر) قرار دارند.
3213 /8005 /6081