۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۱۷
کد خبر: 82047615
T T
۰ نفر
كارت سوخت ناوگان حمل ونقل عمومي بدون بيمه شخص ثالث شارژ نمي‌شود

تهران- ايرنا- سخنگوي كارگروه سامانه نظارت و پايش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومي و معاون سازمان راهداري گفت: از اول خرداد ماه امسال كارت سوخت ناوگان حمل ونقل عمومي بدون بيمه اجباري شخص ثالث شارژ نمي‌شود.

به گزارش ايرنا از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، شهرام آدم نژاد با بيان اينكه از اول ارديبهشت ماه جاري تغييراتي در چارچوب تخصيص سهميه سوخت ناوگان حمل ونقل عمومي انجام شده است، افزود: براساس مصوبه هيات وزيران مبني بر اينكه سهميه متناسب با تردد سوخت اختصاص يابد، سهميه عملكردي برخي ناوگان افزايش يافت.
وي يادآورشد: بررسي‌ها نشان مي‌دهد برخي ناوگان به ويژه 30 تا 40 تني و برخي ميني بوس‌ها نياز به افزايش سهميه عملكردي دارند، بنابراين اگرعملكرد آنها بيش از سوخت تخصيصي باشد به آنها سوخت داده مي شود.
سخنگوي كارگروه سامانه نظارت و پايش هوشمند تردد ناوگان عمومي اظهار داشت: پيمانه‌هايي كه تا فروردين ماه امسال در اختيار ناوگان حمل و نقل قرار مي‌گرفت در 4پيمانه بود كه از اول ارديبهشت به پنج پيمانه تغيير پيدا كرد. پيمانه اول غير برخط است و پيمانه‌هاي ديگر در جايگاه‌هاي برخط بعد از سوخت‌گيري در كارت رانندگان شارژ مي شود.
وي با بيان اينكه معيار مصرف سوخت اين ناوگان در 100 كيلومتر محاسبه مي شود، گفت: از اول خرداد ماه امسال كارت سوخت ناوگان فاقد بيمه اجباري شخص ثالث شارژ نمي‌شود.
آدم‌نژاد كاهش مصرف سوخت را بعد از اجراي طرح تخصيص سهميه گازوئيل براساس پيمايش محسوس خواند و گفت: مرحله بعدي طرح پس از نصب تجهيزات مكان ياب بر ناوگان حمل و نقل عمومي اجرا مي‌شود و هم اكنون نصب اين تجهيزات بر اتوبوس‌هاي برون‌ شهري آغاز شده و نصب تجهيزات براي همه ناوگان از اول خرداد اجرايي مي شود.
به گزارش ايرنا، بر اساس مصوبه هيأت وزيران مقرر شده است توزيع سوخت گازوئيل ناوگان حمل و نقل عمومي كشور بر اساس پيمايش و عملكرد محاسبه و در كارت سوخت آنها شارژ شود و اين طرح با همكاري وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازي و وزارت كشور از اول مهر ماه سال 1394 در كشور اجرايي شده است و هم اكنون گازوئيل مورد نياز ناوگان حمل و نقل عمومي كشور طبق پيمايش به آنها تحويل مي شود.
اقتصام**1108 **1561
۰ نفر