۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۰۲
کد خبر: 82048489
T T
۰ نفر

كشتی های جنگی هند عازم خلیج فارس می شود

۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۰۲
کد خبر: 82048489
كشتی های جنگی هند عازم خلیج فارس می شود

دهلی نو- ایرنا- منابع آگاه در وزارت دفاع هند اعلام كردند یك ناو گروه متشكل از چند كشتی جنگی در راستای ادامه دیپلماسی تعاملی این كشور با كشورهای منطقه ،عازم خلیج فارس می شود.

به گزارش ایرنا،براساس این گزارش، این ناوگروه كه هفته آینده (14 اردیبهشت) راهی منطقه می شود قرار است از امارات متحده عربی ،كویت ، بحرین و عمان بازدید كند.
همزمان یك كشتی جنگی از این ناو گروه نیز در بندر عباس پهلو می گیرد.
این ناو گروه بعد از این سفر منطقه ای كه 25 روز به طول می انجامد به هند باز می گردد.
ورود این ناو گروه به عمان همزمان با سفر «مانوهر پاریكار» وزیر دفاع هند به این كشور و بازگشت چند فروند جنگنده نیروی هوایی هند از رزمایش مشترك این كشور با امریكا همزمان خواهد بود.
هند از «خلیج فارس» تا «تنگه مالاكا» دارای منافع بسیاری است و بخش دفاعی این كشور در نظر دارد روابط دفاعی خود را با كشورهای خلیج فارس و ایران گسترش دهد.
یك مقام ارشد در وزارت دفاع هند گفت:حضور ناو گروه و جنگنده های هند در خلیج فارس با هدف گسترش روابط و همكاری های دفاعی و نظامی بین كشورهای منطقه صورت می گیرد.
این دیپلماسی نظامی هند همگام با دیپلماسی سیاسی این كشور برای تقویت روابط اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه است.
«نارندرا مودی »نخست وزیر هند در اوایل ماه جاری به عربستان سعودی و پیش از آن به امارات متحده عربی سفر كرده بود.
نخست وزیر هند در ادامه سیاست منطقه ای این كشور برای برقراری توازن در روابط منطقه این كشور و توسعه روابط ،وزیران نفت و خارجه این كشور را راهی ایران كرد.
ایران و هند به دنبال احیای روابط بسیار دیرینه خود پس از لغو تحریم های غرب علیه تهران هستند .
هند و ایران علاوه بر افزایش همكاری در زمینه انرژی و تجارت درصدد توسعه همكاری های دریایی در اقیانوس هند و خلیج فارس هستند.
*آساق*267*1600