۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۳۶
کد خبر: 82053164
T T
۰ نفر
رئیس شورای شهر یزد: بزرگداشت مقام معلم سرلوحه برنامه های مسئولان باشد

یزد - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: همواره باید قدردان معلمان و استادان دانشگاه باشیم و بزرگداشت مقام معلم باید در سرلوحه كارهای مسئولان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس زارع گاریزی روز پنجشنبه در آیین آغاز بكار ویژه برنامه های هفته معلم در استان و غباروبی گلزار شهدای خلدبرین یزد افزود: معلمی شغل خدایی است و هرگز خواسته های مادی در آن دخیل نیست و در رشد تعالی دانش آموزان گام برمی دارند.
وی اظهار كرد: چهره معلم شبیه انسان روزه دار است یعنی معلمان چهره ای نورانی و خسته دارند كه البته این خستگی هرگز در كارهای آنها دخیل نشده و این قشر دلسوز همواره از جان خود نیز در راه تعلیم و تربیت مایه گذاشتند.
عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینكه ما باید همواره با عمل خود قدردان و از خود گذشتگی معلمانمان باشیم خاطر نشان كرد: افتخار و سرافزاری ما در كشور این است بیش از دو دهه مقام نخست كشور را در قبولی آزمون سراسری داریم كه این موفقیت از تلاشمان معلمان این دیار نشان دارد.
وی ادامه داد: شهدا از جان خود نیز گذشتند تا ما همواره در آسایش و رفاه باشیم و اكنون وظیفه همه ما حفاظت آرمانهای این شهدا ی والامقام است
رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به پیشنهادی كه مورد موافقت قرار گرفت و به منظور معرفی افتخار آفرینی دانش آموزان در استان ، در آینده نزدیك در تمام مبادی ورود شهر یزد تابلوی با اعلام صدر نشینی افزون بر 20 ساله دانش اموزان یزدی نصب خواهد شد.
در ادامه این آیین سالاریان مادر شهید احمدی روشن از شهدای هسته ای كه اصلیتی یزدی دارد نیز طی تماس تلفنی دانش آموزان را به حفظ آرمان شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و اطاعت از ولایت فقیه و اتحاد در سربلندی ایران اسلامی سفارش كرد.
در این آیین كه با حضور جمعی از خانواده های شهدا و فرهنگیان برگزار شد اجرای سرود و دكلمه خوانی و تجلیل از برترینهای مسابقات فرهنگی مدرسه شهید رمضان زاده و غباروبی گلزار شهدای فرهنگی و معلم از دیگر برنامه های این مراسم بود.
در استان یزد 20 هزار فرهنگی كار تعلیم و تربیت 195 هزار دانش آموز كه در یكهزار و 500 مدرسه تحصیل می كنند برعهده دارند.
استان یزد چهار هزار شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم كرده كه 124 شهید فرهنگی در استان مانند ستاره ها می درخشند.
از 12 تا 18 اردیبهشت ماه هفته معلم نامگذاری شده است.
7532/ 6197