۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۱۷
کد خبر: 82056172
T T
۰ نفر
فانی: به آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایرانی - اسلامی اهتمام داریم

رشت - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش، یكی از كاركردهای تعلیم و تربیت را ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی ایرانی دانست و گفت: به آشنایی بیش از پیش دانش آموزان با فرهنگ ایرانی - اسلامی اهتمام داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر فانی عصر شنبه در مراسم افتتاح اجلاسیه شهدای فرهنگی گیلان كه در راستای كنگره هشت هزار شهید استان برگزار شد، افزود: وزارت آموزش و پرورش این برنامه را در چهار محور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در كتاب های درسی به منظور حفظ ارزش ها ، اجرای برنامه های درسی با مراسم های مرتبط در دستور كار قرار دارد.
وی ادامه داد: همچنین در همین راستا، با همكاری بسیج، 650 هزار دانش آموز را در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب كشور كه یادآور دوران پرافتخار دفاع مقدس است، بردیم.
وزیر آموزش و پرورش اظهار كرد: تكریم ایثارگران در قالب كنگره های دانش آموزی انجام می شود و تاكنون نیز كنگره های مختلفی برگزار شده ضمن آنكه موضوعات حقوقی و پشتیبانی از جامعه ایثارگران نیز پیگیری می شود.
به گفته فانی، آموزش و پرورش در حفظ یاد و بزرگداشت مقام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیش از هر سازمان دیگری، نقش دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، شهادت را میل به سرچشمه نور، نزدیك شدن به ذات هستی و راهی برای كشته شدن آگاهانه و برای هدف مقدس و فی سبیل الله دانست.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خون شهدا همواره در حال جوشش و فایده رساندن به جامعه است و خانواده معزز شهدا ، چشم و چراغ جامعه هستند و اجازه نمی دهند كه انحرافی در انقلاب اسلامی و اهداف متعالی آن بوجود آید.
اولین كنگره هشت هزار شهید گیلان، عصر امروز (شنبه) با افتتاح اجلاسیه شهدای فرهنگی استان آغاز شد.
در طول برگزاری كنگره هشت هزار شهید گیلان، چهار اجلاسیه شهدای فرهنگی، اجلاسیه بانوان، اجلاسیه نقش رزمندگان و ایثارگران و در نهایت اجلاسیه اصلی با سخنرانی آیت الله نوری همدانی برگزار می شود.
در این مراسم از خانواده آیت الله احسانبخش نماینده فقید ولی فقیه در گیلان، خانواده فرهنگی شهید نیك نام ، خانواده سه شهید كریم بخش، خانواده های ابراهیم كشاورز، ادیبی مهذب و ابوالحسن كریمی به نمایندگی از سایر خانواده های شهید فرهنگی تجلیل شد.
استان گیلان 156 فرهنگی شهید و 850 دانش آموز شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی ایران كرده است.
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در سفر به استان گیلان، در گلزار شهدای رشت نیز حضور یافت و به مقام شامخ شهیدان گلگون كفن میهن اسلامی ادای احترام كرد و با قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت.
همچنین امروز شورای آموزش و پرورش استان گیلان با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.
6029/2007