۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۴۶
کد خبر: 82063078
T T
۰ نفر
سازمان نقشه برداری میزبان بیست و سومین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیك

تهران- ایرنا- بیست و سومین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیك 95 با شعار «نقشه و اطلاعات مكانی، در خدمت برنامه‏ریزی و اقتصاد مقاومتی» روزهای 19 تا 21 اردیبهشت ماه جاری در محل سازمان نقشه‌برداری كشور برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه بزرگترین رویداد علمی و تخصصی در حوزه مهندسی نقشه‌برداری و ژئوماتیك كشور و جایگاهی برای تبادل اطلاعات و تعامل بین تولیدكنندگان و مصرف‌كنندگان دانش، اطلاعات، تجهیزات، خدمات و دستاوردهای مهندسی نقشه‌برداری در بخش‌های دولتی و خصوصی است.
سازمان نقشه‌ برداری كشور، سازمان ملی و راهبر تهیه نقشه و اطلاعات مكانی و مرجع اصلی سیاست‌گذاری، فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی‌های كلان دراین حوزه است كه همواره در اهداف و سیاست‌های خود به اشاعه فرهنگ پژوهش و تولید علم در زمینه نقشه‌برداری توجه خاصی داشته است.
این سازمان اكنون پس از برگزاری موفقیت‏آمیز 22 دوره همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیك، در آستانه برگزاری بیست و سومین دوره این همایش و نمایشگاه سه روزه است.
براساس این گزارش، تشكیل 10 كارگروه‌ كاربردی، گامی موثر جهت جلب مشاركت وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و ارتقای كیفی و كمی همایش محسوب می شود و فعالیت نمایندگان و متخصصان ارگان‌ها در این كارگروه‌ها توانسته است، دیدگاه نظام اجرایی كشور را به داده‌ و اطلاعات مكانی و جایگاه آن در نظام مدیریت و تصمیم گیری كشور تا سطح محسوسی ارتقا بخشد.
این كارگروه ها در همایش امسال مانند سال‌های گذشته در چهار مقوله مقالات كاربردی، كارگاه‌های علمی و عملی، گزارش های فنی و سخنرانی‌های كلیدی، ارائه مطلب خواهند داشت.
ارائه 50 مقاله شفاهی، 18 مقاله كاربردی، 140 مقاله پوستری، 20 كارگاه آموزشی، 19 گزارش فنی و ارائه آخرین فناوری‏ها و دستاوردهای عرصه ژئوماتیك، در نمایشگاهی به وسعت بالغ بر 1500 متر مربع و با مشاركت بخش‏های مختلف دولتی و خصوصی، از جمله برنامه‏های این همایش و نمایشگاه اعلام شده است.
از آنجا كه برگزاری نمایشگاه‌های سال های گذشته جایگاه ویژه‌ای در نیازسنجی، معرفی و تبادل دانش، خدمات و تكنولوژی ژئوماتیك ایفا كرده، سازمان نقشه‌برداری كشور امیدوار است با رفع تحریم‏ها و آغاز دوران شكوفایی و رشد در پسابرجام، با برگزاری بیست و سومین نمایشگاه ملی ژئوماتیك، گام موثری برای پیشرفت و ارتقای حوزه مهندسی نقشه‌برداری و ژئوماتیك كشور بردارد.
به گزارش ایرنا؛ همایش ملی ژئوماتیك، تجلی تلاش سازمان نقشه‌برداری كشور برای برقراری ارتباط میان اعضای جامعه جهت تبادل اندیشه و اشتراك دانش، ارائه یافته‌ها و نظریه‌های جدید و كمك به رشد دانش و صنعت نقشه‌برداری و رسیدن به خرد جمعی است. با برگزاری این همایش ملی؛ متخصصان حوزه اطلاعات مكانی و علاقه‌مندان به دانش ژئوماتیك می توانند ضمن تعامل مناسب با یكدیگر، از دانش و تجربیات هم بهره‌مند شوند.
نخستین همایش از این نوع در سال 1371 با عنوان «همایش نقشه برداری» و از سال 1379 تاكنون با عنوان «همایش ژئوماتیك» برگزار شده است. این همایش تخصصی هر ساله با همت متخصصان، دانشگاهیان، تشكل‌های حرفه‌ای و صنفی و مهندسین مشاور نقشه‏برداری با راهبری و میزبانی سازمان نقشه برداری كشور برگزار می شود.
محورهای همایش ژئوماتیك 95 موضوع هایی در زمینه‏های ژئودزی، هیدروگرافی، سنجش از دور، سیستم‌های اطلاعات مكانی، مدیریت بحران، عمران و آبادانی، آمایش سرزمین و... است.
اقتصام **1070**9123**1561
۰ نفر