۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۰۹
کد خبر: 82063091
T T
۰ نفر
فلسفه بعثت پيامبر اسلام اعتلاي ارزش هاي انساني بود

اردبيل - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: فلسفه و حقيقت بعثت نبي مكرم اسلام اعتلاي ارزش ‌هاي انساني و الهي بود كه پس از رسالت حضرت محمد (ص) به معناي واقعي در جامعه نمود يافت.

به گزارش ايرنا ، آيت‌الله سيد حسن عاملي روز جمعه در جشن مبعث در جمع اهالي اهل تسنن و شيعيان در مسجد جامع هشجين مركز بخش خورش رستم خلخال افزود: پيامبر گرامي اسلام در سخت ‌ترين شرايط زماني روزگار هدايت بشر به سمت رستگاري و انديشه‌ هاي والاي انساني و اخلاقي را بر عهده گرفت.
او با برشمردن مولفه ‌هاي جامعه ‌سازي ديني در سيره پيامبر نور و رحمت نبي مكرم اسلام اظهار كرد: شايسته‌ سالاري اجراي حدود و احكام شرعي اسلام ، برپايي عدالت ، نفي هر گونه ثروت و يا نفوذ سياسي از مهم ‌ترين اين مولفه ‌ها بود كه جلوه ‌هايي از آن را مي‌ توان در حكومت نبي مكرم اسلام مشاهده كرد.
آيت الله عاملي بعثت را نقطه تكميل ماموريت و مسووليت الهي براي انبياي الهي دانست و گفت: حضرت محمد (ص) ماموريت سنگين و در عين حال حساسي را در هدايت امت پس از نزول قرآن و وحي الهي عهده ‌دار شد تا بتواند جامعه جاهل و گمراه زمان خود را به شرايط روشنگري و آگاهي‌ هدايت كند.
او گفت: امروز نظام اسلامي ايران نماد و مصداقي بارز و شايسته اي از حركت پيامبر نور و رحمت الهي در مسير هدايت امت باسلامي است طوري كه پس از گذشت قرن‌ ها از ظهور اسلام امروز نيز كساني هستند كه مي‌ خواهند به استفاده از جاهليت مدرن به مبارزه با پيام بعثت پيامبرادامه دهند و با انديشه نوراني اسلام و اهل بيت (ع) مبارزه كنند.
امام جمعه اردبيل به شيطنت‌ هاي استكبار جهاني در شكل دادن به گروه‌ هاي تكفيري و ضد انساني همچون وهابيت و داعش اشاره كرد و افزود: در مقابل شرايط انحرافي از جامعه بشري قرار گرفته ايم كه جامعه را به سمت جهل مدرني هدايت مي كند بنابراين لازم است بيش از هر زمان ديگري دشمنان خود و ايادي كفر را بشناسيم و اجازه ندهيم عده‌ اي فرهنگ معنوي و ارزشي دين اسلام را مخدوش كرده و يا مورد هجمه قرار دهند.
آيت الله عاملي همچنين حقيقت اسلام را حقيقت عدالت و توجه به نيازهاي روحي و فطري ، بها دادن به كرامت و عزت واقعي و دور شدن از جهل ، گمراهي و ناداني برشمرد و گفت: سر رشته همه اين معارف اخلاق‌ مداري است كه بايد بيش از هر زمان ديگر مورد توجه قرار بگيرد.
شهرستان خلخال در 105 كيلومتري جنوب اردبيل قرار دارد.
7119/6018