۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶
کد خبر: 82065442
T T
۰ نفر
كتابخانه مجازي سعدي، امكاني براي دسترسي به آثار استاد سخن

شيراز- ايرنا- پايگاه اطلاع رساني مركز سعدي شناسي امكاني با عنوان كتابخانه مجازي سعدي را براي سهولت دسترسي به آثار و سخنان سعدي شاعر بزرگ كشورمان، در اين پايگاه قرار داده است.

به گزارش دريافتي يكشنبه ايرنا، مركز سعدي شناسي با هدف تسهيل دسترسي پژوهشگران و علاقه مندان به كتاب هاي اين حوزه، كتابخانه مجازي سايت مركز را با امكان دانلود و جست و جوي سريع كتاب هاي الكترونيكي در دسترس علاقه مندان قرار داده است.
در اين كتابخانه مجازي كتاب هاي بوستان و گلستان و كليات سعدي بارگذاري و در دسترس قرار گرفته است.
همچنين دفترهاي سعدي شناسي از شماره يك تا چهارده بر روي اين پايگاه اينترنتي قرار داده شده است.
از ديگر بخش هاي كتابخانه مجازي سعدي مي توان به بخش هايي از جمله فرهنگ سعدي پژوهي،اشعار عربي سعدي،كتابشناسي گلستان سعدي و گلستانواره اشاره كرد.
علاقه مندان مي توانند براي دسترسي به اين كتابخانه مجازي به آدرس www.sadishenasi.ir مراجعه كنند.
ابومحمد مصلِح الدين بن عبدالله نامور به سعدي شيرازي و مشرف الدين در سال 568 يا به برخي از روايت ها در 588 خورشيدي تولد يافت. آوازه اين شاعر و نويسنده پارسي گوي ايران زمين بيشتر به خاطر نظم و نثر آهنگين ، گيرا وقوي اوست.
جايگاه اين شاعر نام آور سده هفتم هجري نزد اهل ادب تا بدان جاست كه به وي لقب استاد سخن و شيخ اجل داده اند. آثار معروفش كتاب گلستان در نثر و بوستان در بحر متقارب و نيز غزليات و ديوان اشعار اوست كه به اين سه اثر كليات سعدي مي گويند.
شيخ اجل سعدي به سياحت و جهانگردي علاقه بسياري داشت و به شهرهاي خاور نزديك و خاور ميانه، هندوستان، مصر و شمال آفريقا سفر كرد و اين جهانگردي به روايتي 30 سال به طول انجاميد.
همان گونه كه در تاريخ تولد اين فخر ادبيات ايران زمين اختلاف نظر وجود دارد در مورد تاريخ وفات وي نيز ديدگاه ها متفاوت است و به استناد آنچه دراين مورد موجود است اين اديب بي بديل ادبيات پارسي درسال 671خورشيدي چشم از جهان فرو بست.
3002/ 1876