۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۳۷
کد خبر: 82071889
T T
۰ نفر

تولیت آستان قدس: گفتمان رهبری باید در حوزه ها غالب باشد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۳۷
کد خبر: 82071889
تولیت آستان قدس: گفتمان رهبری باید در حوزه ها غالب باشد

مشهد-ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: گفتمان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری باید گفتمان غالب حوزه های علمیه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دومین نشست افقهای پیش روی حوزه های علمیه خراسان در مشهد افزود: گفتمان امام راحل و رهبری می تواند غایتهای شریعت را در احیا تمایلات عالی، نفسانی و انسانی در بعد تربیت تحقق بخشد.
وی ادامه داد: ترجمان سخن انقلابی این است كه حوزه باید خود را در حمایت همه جانبه از نظام و حكومت مسوول بداند.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: در برنامه ریزیها و گامهایی كه در مسیر تحول برداشته می شود باید سه عنصر جزمیت علمی، عزم عملی، دوراندیشی و نگاه به آینده مورد نظر قرار گیرد.
وی افزود: در مسیر تحول نباید از آنچه در گذشته انجام شده غفلت كرد و آن را نادیده گرفت.
حجت الاسلام و المسلمین رییسی ادامه داد: در كنار بودجه، برنامه و سند راهبردی مدیریت كارآمد و روز آمد است كه رمز موفقیت حوزه علمیه می باشد.
مدیر حوزه علمیه خراسان نیز در این نشست گفت: تحول در حوزه علمیه ضرورتی مداوم، مستمر و اجتناب ناپذیر است.
حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی فقاهت را پایه اصلی رویكرد حوزه های علمیه از گذشته تاكنون ذكر و بیان كرد: اگر حوزه علمیه بخواهد در همه عرصه ها پاسخ كامل و جامعی به نیازهای جامعه داشته باشد، تخصصی شدن یك ضرورت اجتناب ناپذیر تاریخی برای آن است.
وی افزود: باید در برنامه تخصصی شدن، تصمیمات مناسب و برنامه ریزی جامعی صورت گیرد تا تخصصها در خدمت رسالت حوزه علمیه قرار گیرد.
مدیر حوزه علمیه خراسان ادامه داد: باید اهداف و مبانی انقلاب در برنامه ریزیها محسوس باشد، همچنین باید مراقب بود تا افراد و شیطانهایی در مسیر حوزه انقلابی انحراف ایجاد نكنند.
این نشست با حضور 335 نفر از مدیران و مسوولان حوزه های علمیه استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی برگزار شد.
حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در 131 مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مركز حوزوی ایران است.
هم اكنون افزون بر 40 جلسه درس خارج و 400 جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.
7507/1858