۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۲۹
کد خبر: 82074447
T T
۰ نفر

فرماندار: فعاليت معادن موجب رونق اقتصادي تكاب شده است

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۲۹
کد خبر: 82074447
فرماندار: فعاليت معادن موجب رونق اقتصادي تكاب شده است

مهاباد- ايرنا- فرماندار تكاب گفت: فعاليت هاي معادن طلا و سنگ موجب رونق اقتصادي در اين شهرستان شده است.

به گزارش ايرنا، ايرج ثقفي روز شنبه در ديدار با كاركنان مجموعه فرمانداري شهرستان تكاب با تأكيد بر ارتقاي بهره‌وري معادن فعال در تكاب افزود: فعاليت‌هاي معدني در چند سال اخير در تكاب فرصت‌هاي زيادي را براي توسعه اين شهرستان به وجود آورده و از اين رو معادن را مي توان پيشگام رونق اقتصادي در اين شهرستان دانست.
وي بيان كرد: اگر حجم فعاليت‌هاي معادن از چرخه اقتصادي تكاب خارج شود، اين شهرستان با مشكلات فراواني مواجه خواهد شد.
ثقفي گفت: هم اينك بيش از دو هزار نفر از اهالي شهرستان تكاب در معادن و كارخانه‌هاي طلا و سنگ اشتغال دارند كه همين امر موجب رونق اقتصادي، كاهش بيكاري و توسعه شهرستان شده است.
وي با اشاره به نقش چشمگير فعاليت‌هاي معدني در رشد اقتصادي تكاب افزود: اشتغال جوانان، تخصيص درآمدهاي مالياتي و ارزش افزوده معادن و فعاليت‌هاي اقتصادي مرتبط با معدن در تكاب، نويد بخش حركت‌هاي عمراني و آباداني اين شهرستان خواهد شد.
وي گفت: احداث و راه‌اندازي كارخانه‌هاي سنگبري، فروشگاه‌ها و نمايشگاه‌هاي سنگ و مواد معدني در كنار معادن مي‌تواند علاوه بر جلوگيري از خروج مواد خام معدني از شهرستان، زمينه تبديل تكاب به يك شهر صنعتي و معدني را فراهم كند.
فرماندار تكاب ادامه داد: سياست‌هاي دولت تدبير و اميد بر توسعه صنايع معدني در مناطق محروم استوار است و بر همين اساس در شهرستان تكاب نيز تمهيدات لازم براي ارتقاي بهره‌وري فعاليت‌هاي معدني به كار گرفته شده است.
ثقفي گفت: با تحقق اهداف دولت تدبير و اميد و همكاري دستگاه‌هاي اجرايي با بخش خصوصي و سرمايه گذاران، عقب ماندگي‌ها و محروميت موجود در تكاب رفع خواهد شد.
وي با اشاره به فعاليت‌هاي عمراني اخير در شهر تكاب گفت: اقدامات مهم و مؤثري در راستاي كمك به تجهيز و تأمين امكانات و تهيه قير آسفالت براي پروژه‌هاي شهرداري با كمك دولت تدبير و اميد انجام گرفته است.
وي افزود: با تلاش مجموعه فرمانداري، اداره كل راه و شهرسازي استان آذربايجان‌غربي و شهرداري تكاب، امسال بخش اعظمي از خيابان‌هاي شهر تكاب آسفالت خواهد شد.
ثقفي اظهار كرد: كمربند اصلي شهر تكاب نيز با مشاركت اداره كل راه و شهرسازي استان آذربايجان‌غربي و شهرداري تكاب آسفالت و تكميل خواهد شد.
شهرستان تكاب با 78 هزار نفر جمعيت در جنوب استان آذربايجان غربي واقع شده است.
7514/6185/1905