۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۲۴
کد خبر: 82075209
T T
۰ نفر

برگزاري مسابقات ملي مهارت در خراسان رضوي

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۲۴
کد خبر: 82075209
برگزاري مسابقات ملي مهارت در خراسان رضوي

مشهد- ايرنا- مديركل آموزش فني و حرفه اي خراسان رضوي از برگزاري مرحله شهرستاني هفدهمين دوره مسابقات ملي مهارت در اين استان خبر داد.

افشين رحيمي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: هزار و 573 نفر در مرحله استاني ثبت نام و در اين مسابقات در روز 25 ارديبهشت ماه شركت كردند.
وي اظهار كرد: سال گذشته و در شانزدهمين دوره مسابقات مهارت 980 نفر ثبت نام كرده بودند كه با شمار ثبت نام كنندگان اين دوره، افزايش حدود 60 درصدي ثبت نام كنندگان را شاهديم.
وي با بيان اينكه از مجموع ثبت نام كنندگان اين دوره هزار و 160 نفر مرد و 413 نفر زن هستند، افزود: اين دوره از مسابقات در 31 رشته در سطح كشور برگزار شد و در خراسان رضوي در 30 رشته شاهد حضور داوطلبان بوديم و تنها در رشته آكواترونيك متقاضي ثبت نام نداشته ايم.
مديركل آموزش فني و حرفه اي خراسان رضوي گفت: مرحله شهرستاني مسابقات به صورت كتبي در 23 حوزه در سطح استان برگزار شد و قبول شدگان اين مرحله براي انتخاب تيم مرحله استاني مسابقات در بازه زماني هشتم تا 13 خردادماه به صورت عملي مهارت خود را به آزمون خواهند گذاشت.
رحيمي اظهار كرد: نتايج آزمون كتبي مرحله شهرستاني مسابقات، اول خردادماه اعلام و پس از آن نفرات برگزيده آزمون عملي مي توانند در آزمون مرحله استاني كه هفتم و هشتم مردادماه برگزار خواهد شد، حضور يابند.
مديركل آموزش فني و حرفه اي خراسان رضوي گفت: همچنين بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته از سوي سازمان آموزش فني و حرفه اي از امسال امكان اعزام كارشناسان در 16 رشته جديد به مسابقات جهاني جهت كسب تجربه ايجاد شده كه در همين راستا فراخوان نيز داده شده و علاقه مندان مي توانند براي دريافت اطلاعات بيشتر به پايگاه اينترنتي www.irantvto.ir مراجعه كنند.
وي از مراقبت زيبايي، تعمير و نگهداري هواپيما، خدمات رستوران داري، سلامت و مراقبت اجتماعي، آرايشگري(زنانه و مردانه)، مدلسازي اوليه، پلي مكانيك و اتوماسيون، مهندسي پلاستيك جامد، ساخت و ساز فلزي، فناوري رسانه اي چاپ، شبكه هاي كابلي، چيدمان فروشگاهي و طراحي ويترين، نقاش و دكوراسيون، نجاري، معماري سنگي و plastering and drywall systems به عنوان رشته هايي نام برد كه امكان اعزام كارشناس را دارند.
سال گذشته 21 ميليون نفرساعت آموزشهاي مهارتي فني و حرفه اي در قالب كدرشته هاي مختلف به متقاضيان در خراسان رضوي ارائه شد كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از آن پنج درصد افزايش داشت.
7496/5132