۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۰۰
کد خبر: 82076223
T T
۰ نفر
رزمایش مشترك كره جنوبی، آمریكا و ژاپن جهت مقابله با توان موشكی پیونگ یانگ

پكن - ایرنا - برای اولین بار كشورهای كره جنوبی، آمریكا و ژاپن درصدد انجام رزمایش مشترك ضد موشكی برای مقابله با توان موشكی و تسلیحات هسته ای كره شمالی هستند.

به گزارش ایرنا، بر اساس بیانیه ای كه تارنمای وزارت دفاع كره جنوبی امروز دوشنبه منتشر كرده است این رزمایش سه جانبه در ماه آینده میلادی در هاوایی برگزار می شود.
هدف از این رزمایش جلوگیری از برنامه ها و پرتاب های موشكی بالستیك كره شمالی و مقابله با تسلیحات هسته ای این كشور گزارش شده است.
این تمرینات سه جانبه بخشی از بزرگترین رزمایش سخت افزار دریایی بین المللی آمریكا و كشورهای دیگر جامعه بین المللی موسوم به ریم پاك ( ریم و آسیا و اقیانوس آرام ) است.
وزارت دفاع كره جنوبی اعلام كرد این رزمایش 28 ژوئن (هشتم تیرماه) در حاشیه برگزاری رزمایش دریایی چند ملیتی در آبهای هاوایی برگزار خواهد شد كه از ماه ژوئن تا اوت ادامه خواهد یافت.
سه كشور گفته اند كه با توجه به افزایش تهدیدهای تسلیحات هسته ای و موشك های بالستیك كره شمالی لازم است توان عملیاتی مقابله جویانه آنها نیز تقویت شود.
وزارت دفاع كره جنوبی در بیانیه خود آورده است كه كار بر روی جزئیات این رزمایش آغاز شده است.
هر سه كشور اعلام كرده اند كه یكی از اهداف این رزمایش مشترك كمك به افزایش توان دفاعی كره جنوبی در مرزهایش با كره شمالی است.
آنها خاطر نشان كرده اند كه اطلاع رسانی هایی را در باره برنامه های تسلیحاتی هسته ای و موشكی كره شمالی فقط بین این سه كشور انجام خواهند داد.
این رزمایش در راستای توافق نامه سال 2014 این سه كشور برگزار می شود كه با هدف مقابله بهتر با تهدیدات موشكی و هسته ای فزاینده كره شمالی امضا شد.
كره جنوبی و آمریكا همچنین در حال نهایی كردن برنامه استقرار سامانه موشكی «تاد» در كره جنوبی هستند كه مورد مخالفت جدی روسیه و چین قرار گرفته است.
آساق**231**1597