۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۸:۳۷
کد خبر: 82077495
T T
۰ نفر
كارشناس فوتبال: تیم های بزرگ و مدعی از استقلال خوزستان درس بگیرند

تهران- ایرنا- بازیكن و سرمربی اسبق تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان، لیگ برتر پانزدهم را جذاب و پرهیجان توصیف كرد و گفت: تیم های بزرگ، مدعی و پرهزینه باید از استقلال خوزستان قهرمان بی ادعای این فصل درس بگیرند.

رسول كربكندی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره ارزیابی اش از لیگ پانزدهم كه با قهرمانی استقلال خوزستان همراه بود، اظهار كرد: در لیگ امسال در پایین و بالای جدول هیجان خاصی وجود داشت و تا روز پایانی تیم قهرمان و تیم های سقوط كننده به لیگ دسته اول مشخص نبودند.
وی با بیان اینكه سطح تیم های بالای جدول بسیار به یكدیگر نزدیك بود، افزود:در روز پایانی رقابت های لیگ برتر امسال، سه تیم تا هفته آخر شانس قهرمانی داشتند و تیم های پایین جدول نیز در رقابتی حساس برای باقی ماندن در لیگ تلاش می كردند.
سرمربی اسبق ذوب آهن اصفهان با یادآوری هزینه بسیار كم تیم فوتبال استقلال خوزستان و استفاده از بازیكنان جوان و بومی گفت: تیم های استقلال، تراكتورسازی و پرسپولیس هزینه های زیادی را برای جذب بازیكن های مطرح كرده بودند و شانس قهرمانی نیز داشتند اما استقلال خوزستانی به مقام قهرمانی دست یافت كه كمتر كسی فكرش را می كرد.
كربكندی اظهار داشت: عبدالله ویسی و بازیكنانش با تلاشی كه برای كسب عنوان قهرمانی كردند، درس بزرگی به لیگ ما دادند؛ آنها نشان دادند كه هزینه زیاد و جذب بازیكنان بزرگ و به اصطلاح ستاره ها تضمین كننده قهرمانی نیست و می توان با هزینه كم، مربی جوان و استفاده از بازیكنان با انگیزه همه معادلات را برهم زد.
وی خواستار توجه ویژه مدیران باشگاه های فوتبال به مربیان جوان داخلی و بازیكنان با انگیزه و بومی شد.
این كارشناس فوتبال درباره فراز و فرود تیم پرسپولیس در فصل جاری و قهرمان نشدنش در لیگ پانزدهم، گفت: پرسپولیس توانست با مدیریت و برنامه ریزی مناسب درحالی كه در پایین ترین نقطه جدول لیگ بود، به بالای جدول برسد و در نهایت نیز بالاتر از استقلال تهران و هم امتیاز با استقلال خوزستان و به دلیل تفاضل گل كمتر در مكان دوم قرار بگیرد.
دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال، درباره كسب جایگاه ششم از سوی ذوب آهن اصفهان، گفت: شاگردان یحیی گل محمدی اگر در چند دیدار این تیم دقت كرده بودند، می توانستند جزو مدعیان قهرمانی و كسب سهمیه آسیا قرار بگیرند.
كربكندی قرار گرفتن تیم سپاهان در مكان یازدهم جدول و حذف ملوان بندرانزلی را از جمله شگفتی های لیگ برتر پانزدهم دانست و افزود: قطعا حذف تیم های ریشه دار و با سابقه ای مانند ملوان بندرانزلی و راه آهن یزدان از جمله اتفاقات ناخرسندی بود كه در لیگ امسال شاهد آن بودیم.
وی همچنین دلیل سقوط ملوان را مسائل مالی، تعویض مربی و مسائل حاشیه ای این تیم دانست.
تیم فوتبال استقلال خوزستان با كسب 57 امتیاز به عنوان قهرمانی لیگ برتر پانزدهم دست یافت؛ تیم پرسپولیس با امتیاز مشابه و به دلیل تفاضل گل كمتر در رتبه دوم قرار گرفت و استقلال تهران با 54 امتیاز به مقام سوم دست یافت. همچنین تیم های استقلال اهواز، راه آهن یزدان و ملوان بندرانزلی به لیگ دسته اول سقوط كردند.
ورزشی**9129** 1701
۰ نفر