۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۱۴
کد خبر: 82079702
T T
۰ نفر
استاندار فارس: روابط عمومي بين رسانه و بوق تبليغاتي تفاوت بگذارد

شيراز- ايرنا- استاندار فارس خطاب به روابط عمومي هاي اين استان گفت: شنيدن صداي مردم در زمان مناسب از موارد مهمي است كه بايد به آن توجه داشته باشيد اما بايد توجه كرد كه هميشه فرياد بلند و بوق تبليغاتي صداي مردم نيست و بين رسانه و بوق تبليغاتي تفاوت وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا سيد محمدعلي افشاني در اين جمع كه چهارشنبه با عنوان جشنواره روابط عمومي هاي برتر استان فارس در شيراز برگزار شد افزود:بسياري تصور مي كنند مي توانند افكار جامعه را شكل دهند اما مشاهده مي كنند كه خواست جامعه چيز ديگري است و اين بدان معناست كه بايد تفاوت و اختلاف رسانه با بوق تبليغي تشخيص داده شود.
وي بيان كرد: كساني كه مي خواهد به جامعه جهت دهد بايد متناسب با نياز و خواست واقعي جامعه اين كار را انجام دهند چرا كه مردم بسيار آگاه هستند.
استاندار فارس، ضمن تاكيد بر لزوم توجه روابط عمومي به قدرت نفوذ ابزارهاي نوين افزود: امروز ابزار بسيار كاراتر از افراد است به اين شرط كه اين ابزار در اختيار انسان هاي توانمند باشد چرا كه هيچ ابزاري جاي انسان را نمي گيرد.
افشاني گفت: اگر كسي كه اين ابزار را در اختيار دارد، نداند كه چگونه بايد از آن ابزار استفاده كند ممكن است حتي بدون اينكه متوجه باشد از آن عليه خودش و جامعه استفاده كند.
استاندار فارس بيان كرد: امروز دولت تدبير و اميد در شرايطي بسيار دشوار كار مي كند و با بدهي بيش از 450 هزار ميليارد تومان مواجه است و بايد گفت تقريبا تمام درآمد دولت صرف حقوق و يارانه مي شود.
او اظهار كرد: با تمام اين مشكلات دولت كوشيده تا پروژه هاي عمراني در كشور متوقف نشود اما اين پروژه هاي محدود هم با اوراق مالي اداره مي شود.
افشاني اضافه كرد: اگر انتظار مردم متناسب با منابع در اختيار دولت شكل نگيرد، روابط عمومي ها وظيفه خود را به خوبي انجام نداده اند و ضروري است كه روابط عمومي ها خدمات دولت را بدون كوچكترين بزرگ نمايي به جامعه منتقل كنند تا مردم اميدوار شوند.
وي گفت: اگر روابط عمومي بتواند مردم را شاد و اميدوار كند بي شك گام موثري براي پيشرفت و توسعه اين استان و همچنين در سطح ملي برداشته است چرا كه اساسا انسان اميدوار مي تواند خطر بپذيرد و سرمايه گذاري كند و در نهايت در حوزه كسب و كار موفق باشد.
افشاني با اشاره به نياز روابط عمومي ها به اعتماد مردم گفت: روابط عمومي ها بايد بدانند كه اگر توانستند اعتماد مردم را نسبت به اطلاعات و اخباري كه بازتاب مي دهند جلب كنند، موفقيت ازآن آنها خواهد بود.
وي، تشخيص و فهم صحيح از نيازهاي جامعه را از ديگر وظايف روابط عمومي ها دانست و افزود: نياز سنجي يكي از وظايف مهم روابط عمومي هاست بنابراين، روابط عمومي ها بايد نياز جامعه را تشخيص دهند و با دانش و آگاهي و بر اساس نيازهاي موجود در جامعه، اخبار را به مديران سازمان ها و پاسخ و اقدام مديران را نيز به مخاطبان كه مردم هستند منتقل كنند.
وي گفت: هر زمان كه بحراني در جامعه حادث مي شود روابط عمومي ها مي توانند فضاي جامعه را آنگونه كه به نفع مردم است سازمان دهند.
او افزود: در زمان بحران، دستپاچگي و دادن خبرهاي ضد و نقيض و سردرگم كردن مردم يكي از مشكلات عديده در مبارزه با حوادث و كنترل مديريت بحران هاست.
استاندار فارس اضافه كرد: بنابراين اطلاع رساني در زمان بحران و درست عمل كردن نيز يك ضرورت است كه بايد روابط عمومي ها به آن توجه كنند.
افشاني از روابط عمومي ها خواست ضمن بازتاب اقدامات و خدمات دولت تدبير و اميد به جامعه، مردم را از مشكلات پيش روي دولت آگاه كنند تا انتظار مردم متناسب با توان دولت شكل گيرد.
27 ارديبهشت روز ارتباطات و روابط عمومي نامگذاري شده است.
6122 /1876
۰ نفر