هشداربه صهیونیست ها برای تخلیه فوری شهرك ها هنگام اعلام وضعیت اضطراری

قدس – ایرنا – شبكه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام كرد كه مقامات این رژیم در نامه ای هشدار آمیز به ساكنان شهرك های صهیونیست نشین در اطراف نوارغزه دستور داده اند تا هنگام اعلام وضعیت اضطراری و شروع جنگ با نیروهای مقاومت فلسطین آماده تخلیه فوری و كامل شهرك ها باشند.

به گزارش ایرنا، تلویزیون رژیم صهیونیستی خاطرنشان كرد كه این تصمیم بعد از بحرانی شدن اوضاع امنیتی در مرزهای نوارغزه در چند هفته گذشته به دنبال عملیات ارتش اسرائیل برای شناسائی و تخریب تونل های فلسطینی و اقدام نیروهای جنبش مقاومت اسلامی(حماس) به گشودن آتش اتخاذ شده است.
تلویزیون رژیم صهیونیستی با بیان اینكه « نیروهای حماس از زمان حمله سال 2014 علیه غزه موسوم به « الجرف الصلب » تاكنون اقدام به تیراندازی نكرده بودند»، افزود: دستور تخلیه فوری و كامل به ویژه شامل ساكنان شهرك هائی می شود كه نزدیك مرزهای با نوارغزه قرار دارند و نشان می دهد كه اوضاع در مرزها وارد مرحله خطرناكی شده است.
روزنامه صهیونیستی « اسرائیل هیوم» نیز نوشت كه علت صدور این دستور ، امكان شروع درگیری های نظامی با نیروهای مقاومت فلسطین در مرزهای با نوارغزه است.
اسرائیل هیوم با بیان اینكه مقامات اسرائیلی می خواهند هرج و مرج ناشی از فرار شهرك نشینان هنگام حمله سال 2014 علیه نوار غزه تكرار نشود»، افزود: شهرك نشینان آن زمان براساس ابتكار شخصی و نه یك برنامه سازماندهی شده اقدام به خروج از شهرك ها كردند.
این روزنامه صهیونیستی در شماره امروز(چهارشنبه) خود افزود كه این نامه هشدار آمیز را بخش های مرتبط با اعلام وضعیت های اضطراری و بخش های امنیتی برای شهرك نشینان صهیونیست فرستاده اند.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم ماه آوریل گذشته نوشته كه « ایال زمیر» فرمانده منطقه جنوب ارتش صهیونیستی دستور داده است هنگام وقوع جنگ علیه غزه، ارتش باید عملیات تخلیه ساكنان شهرك نشین های اطراف نوار غزه را كه در تیررس موشك ها قرار دارند، در مدت زمان كوتاهی اجرا كند.
« الون داوید» رئیس شورای صهیونیست نشین سدیروت با طرح تخلیه ساكنان شهرك ها به شدت مخالفت كرده و آن را گامی درست نداسته است.
وی اعتراف كرده است كه سخن گفتن مقامات اسرائیلی از ترس موجب فروپاشی روحیه شهرك نشینان صهیونیست شده است.
خاورم ** 387** 1324