۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۸:۵۵
کد خبر: 82080590
T T
۰ نفر
طرح پشتيبان ازدواج براي كاهش طلاق در خراسان رضوي اجرا مي شود

گناباد-ايرنا- مديركل بهزيستي خراسان رضوي گفت: با هدف كاهش طلاق 'طرح پشتيبان ازدواج' امسال براي نخستين بار توسط اين اداره كل اجرا مي شود.

حميدرضا پوريوسف چهارشنبه شب در حاشيه همايش استاني مددكاري و مطالبه گري اجتماعي در گناباد طي گفت و گو با خبرنگاران افزود: در اين چارچوب با كمك تشكلهاي مردمي و مراكز غيردولتي در قالب ارائه مشاوره به افراد در آستانه ازدواج و يا اشخاصي كه احتمال طلاق در سالهاي ابتداي زندگي مشترك آنان وجود دارد، براي كاهش طلاق اقدام مي شود.
وي ادامه داد: به رغم اقدامهاي انجام شده و كاهش 10 درصدي طلاق در خراسان رضوي طي پارسال، هنوز اين پديده به عنوان يكي از آسيبهاي مهم اجتماعي مطرح است.
مديركل بهزيستي خراسان رضوي اعتياد، طلاق و خشونت را آسيبهاي اجتماعي مهم در اين استان ذكر و بيان كرد: اين اداره كل با اجراي طرحهاي پيشگيرانه براي كاهش اين سري معضلات اقدام مي كند.
وي اجراي طرحهاي پيشگيرانه سطوح يك تا سه را از جمله اقدامها براي پيشگيري از معضل اعتياد ذكر كرد و گفت: با بهره گيري از توان و ظرفيت بخش خصوصي و 444 كمپ و مركز ترك اعتياد براي كاهش آسيبهاي ناشي از اعتياد اقدام مي شود.
پوريوسف همچنين با انتقاد از موازي كاري برخي از دستگاههاي اجرايي در مقابله با آسيبهاي اجتماعي افزود: اين فعاليتهاي موازي اصل پيشگيري و مقابله با اين آسيبها را بطور منفي تحت تاثير قرار مي دهد و موجب كاهش اثربخشي اين اقدامها مي شود.
از مجموع 320 هزار مددجوي تحت پوشش بهزيستي خراسان رضوي 5500 نفر در شهرستان گناباد تحت پوشش قرار دارند.
همايش مددكاري و مطالبه گري اجتماعي با حضور اساتيد و صاحبنظران دانشگاهها و مراكز آموزش عالي و مسئولان و مددكاران اجتماعي در شهر بيدخت گناباد برگزار شد.
شهرستان 85 هزار نفري گناباد در 287 كيلومتري جنوب مشهد قرار دارد.
2095/1858