۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۱۴
کد خبر: 82080787
T T
۰ نفر
حضور دلگرم كننده استاندار درهرسين و چشم انتظاري مردم براي تحقق وعده ها

كرمانشاه - ايرنا - اسدالله رازاني استاندار كرمانشاه در حالي به شهرستان هرسين سفر كرد كه اين حضور را مي توان با توجه به وعده هاي داده شده يك سفر دلگرم كننده براي مردم اين ديار دانست، وعده هاي شيريني كه مردم از امروز چشم انتظار تحقق آن ها هستند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، استاندار كرمانشاه صبح چهارشنبه و در صدر هياتي از معاونين، مديران كل دستگاه هاي اجرايي و خبرنگاران كرمانشاه را به مقصد شهرستان هرسين ترك كرد.
هرسين كه در 44 كيلومتري شرق كرمانشاه واقع شده داراي بيش از 86 هزار نفر جمعيت است كه 49 هزار نفر آنان در مركز شهر زندگي مي كنند.
اين شهرستان با وجود واحدهاي صنعتي و توليدي بزرگي نظير مجتمع جهان فولادغرب، كارخانه شير، كارخانه كرپ ناز و ... در عرصه صنعت و با داشتن تنها اثر تاريخي ثبت شده جهاني استان يعني بيستون و گليم هايي كه شهرت جهاني دارند در عرصه گردشگري و صنايع دستي در اين دو بخش از ظرفيت هاي بسيار بالايي برخوردار است.

* بازديد از شركت پلي اتيلين هرسين
استاندار كرمانشاه و هيات همراه پس از ورود به هرسين از شركت پتروشيمي پليمر اين شهرستان كه ظرفيت توليد 300 هزار تن پلي اتيلين سنگين در سال را دارد بازديد كرد.
شركت پليمر هرسين با سرمايه گذاري اوليه پنج هزار ميليارد ريال راه انداري شده و 80 درصد از محصولات اين شركت به كشورهاي ديگر نظير چين و تركيه صادر مي شود.

* تاكيد استاندار بر راه اندازي هرچه سريعتر كارخانه كاغذسازي بيستون
رازاني در ادامه سفر يك روزه خود به شهرستان هرسين از كارخانه كاغذسازي در حال ساخت بيستون بازديد و در جريان عمليات اجرايي آن قرار گرفت.
عمليات اجرايي كارخانه كاغذ سازي بيستون از سال 89 آغاز شده و قرار است در نيمه اول سال 96 به بهره برداري برسد، كارخانه اي كه در زمان بهره برداري 300 تن در روز و 99 هزار تن در سال توليد خواهد داشت.
كارخانه كاغذسازي بيستون با 65 درصد پيشرفت فيزيكي به يك هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري نياز دارد و و در زمان بهره برداري زمينه اشتغال 170 نفر به طور مستقيم و يك هزار و يكصد نفر را به صورت غيرمستقيم فراهم مي آورد.

** حضور در كارخانه كرپ ناز
برنامه بعدي استاندار كرمانشاه حضور در كارخانه نساجي كرپ ناز( توليد كننده پارچه) بود، اين كارخانه در زميني به مساحت 33 هكتار احداث شده و با توليد 10 ميليون متر مربع پارچه در سال، زمينه اشتغال 220 نفر را به طور مستقيم فراهم كرده است.
كارخانه نساجي كرپ ناز هرسين، انواع پارچه را توليد مي كند و به دليل مشكلات موجود صادرات ندارد و تمامي پارچه هاي توليد شده خود را در بازار داخلي به فروش مي رساند.

** بازديد از مجتمع جهان فولادغرب و شركت ذوب آهن
رازاني در ادامه سري هم به مجتمع جهان فولادغرب و شركت ذوب آهن بيستون كه زير مجموعه اين مجتمع محسوب مي شود نيز زد، جهان فولادغرب كه به توليد انواع آهن و ميله گرد و ماشين هاي صنعتي مي پردازد سالانه 500 هزار تن آهن و ميله گرد توليد مي كند.
در اين مجتمع 450 نفر مشغول به كار هستند و محصولات ان نيز به كشورهاي عراق و افغانستان صادر مي شود.
استاندار همچنين از شركت در حال ساخت ذوب آهن بيستون كه قرار است دو سال ديگر به بهره برداري رسيده و به توليد آهن اسفنجي و شمش فولادي بپردازد نيز بازديد كرد.
اين شركت كه در زمان آغاز به كار مي تواند يك هزار نفر را مشغول به كار كند، با سرمايه گذاري اوليه يك هزار و 500 ميليارد ريال از يك ماه پيش شروع به كار كرده است.

** تجليل از خانواده شهيد و مقام يك جانباز هرسيني
استاندار كرمانشاه در ادامه سفر خود به شهرستان هرسين ابتدا به ديدار جانباز 50 درصد 'علي نقي بهمنياري' كه در 19 تير 1366 به درجه جانبازي نايل آمده رفت و پيگيري و حل مشكلات آن ها را مورد تاكيد قرار داد.
رازاني همچنين با حضور در منزل شهيد 'امين رضا دولتياري' كه در سن 17 سالگي و در 22 مرداد سال 1366، در عمليات نصر 7 واقع در منطقه سردشت به درج رفيع شهادت نايل آمده بود ديدار و از پدر اين شهيد تجليل كرد.

** سراب هرسين مقصد بعدي استاندار كرمانشاه
استاندار كرمانشاه در ادامه حضور خود در هرسين از سراب اين شهر و تصفيه خانه قديمي آن بازديد و بر رفع مشكل آب شرب اين شهرستان تاكيد كرد.
رازاني همچنين از تصفيه خانه جديد هرسين كه با 73 درصد پيشرفت فيزيكي درحال اجراست نيز بازديد و خواستار تسريع در روند تكميل آن شد.
بازديد از پروژه دوبانده كردن جاده هرسين به پليس راه (كرمانشاه - همدان) و تاكيد بر اتمام پروژه تا پايان سال يكي ديگر از برنامه هاي كاري استاندار بود.

** گفت و گو با ايرنا
استاندار كرمانشاه در پايان بازديد از واحدهاي صنعتي شهرستان هرسين در گفت و گويي اختصاصي با خبرنگار ايرنا از تلاش مجموعه مديريتي استان براي حل مشكلات واحدهاي صنعتي و توليدي استان خبر داد تا آن ها با تمام ظرفيت خود به توليد بپردازند.
اسدالله رازاني همچنين از هرسين به عنوان يكي از شهرهاي صنعتي مهم استان ياد كرد و گفت: در جريان سفر به اين شهرستان از چند پروژه و واحد صنعتي نظير كارخانه كرپ ناز، كاغذسازي بيستون، مجتمع جهان فولاد غرب و شركت ذوب آهن بازديد كرده و در جريان آخرين روند توليد و اجراي آن ها قرار گرفتيم.
وي با بيان اينكه كارخانه كرپ ناز با وجود مشكلاتي كه ناشي از واردات محصولات مشابه توليدي اين كارخانه به كشور است با آن روبرو است اما به واسطه برخورداري از يك مديريت خوب توانسته به فعاليت و حيات خود ادامه دهد، به در حال ساخت بودن كارخانه كاغذسازي بيستون نيز اشاره كرد و گفت: اين كارخانه روند اجرايي خود را به خوبي طي كرده و طبق گفته مسوولان مربوطه قرار شده در نيمه اول سال آينده به بهره برداري برسد.
رازاني همچنين وضعيت توليدات مجتمع جهان فولادغرب را نيز رضايت بخش توصيف و اظهار كرد: با راه اندازي شركت ذوب آهن كه زيرمجموعه اين مجتمع مي شود ظرفيت اشتغال بسيار خوبي ايجاد و بخش اعظمي از جوانان منطقه مي توانند صاحب شغل شوند.

** حضور در جلسه شوراي اداري شهرستان هرسين
برنامه پاياني استاندار كرمانشاه در شهرستان هرسين حضور در جلسه شوراي اداري اين شهرستان بود كه وي در اين جلسه به مردم هرسين وعده داد تا پيش از آغاز فصل بارندگي (اول آبان 95) اين مشكل براي هميشه مرتفع خواهد شد.
رازاني همچنين بر آلوده نبودن آب شرب هرسين تاكيد كرد و گفت: آب اين شهر مقداري كدورت دارد به گونه اي كه درجه كدورت آب آن به 9 مي رسد در حالي كه استاندارد اين عدد رقم پنج است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به آغاز برنامه توسعه اي استان با توجه به سندي كه در حال آماده شدن است در بعد از ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت: در اين سند كه مي توان آن را سند چشم انداز و تحول گراي استان دانست ظرفيت هاي هر شهرستان براساس قابليت ها و توانمندي هاي موجود احصا و برنامه هاي توسعه اي بر همان مبنا در شهرهاي مختلف استان اجرا مي شود.
در اين سفر كه بيش از 10 ساعت به طول انجاميد، يوسف شاه حسيني معاون سياسي - امنيتي و رضا رحيمي معاون هماهنگي امور اقتصادي و منابع استانداري، حجت الاسلام وحيد احمدي نماينده مردم هرسين در مجلس شوراي اسلامي، جمعي از مديران كل دستگاه هاي اجرايي استان و خبرنگاران رسانه هاي گروهي استاندار كرمانشاه را همراهي كردند.
شهرستان هرسين با 85 هزار نفر جمعيت در 44 كيلومتري شرق كرمانشاه واقع شده است.
مسعود اسماعيلي خبرنگار ايرنا مركز كرمانشاه
7458/8066