۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۲۲
کد خبر: 82081334
T T
۰ نفر
آیت الله كعبی: حوزه های علمیه برای تحقق آرمان های مهدویت بسیج شوند

قم - ایرنا - نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حوزه های علمیه برای تحقق آرمان های مهدویت در مسیر هدایت فكری جامعه بشری بسیج شوند.

آیت ‌الله عباس كعبی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری همایش بین المللی دكترین مهدویت در گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد: حوزه‌ های علمیه برای تحقق آرمان های مهدویت با هدایت جامعه به سمت تعمیق باورهای مهدوی در جامعه تلاش و از ظرفیت های خود در این زمینه استفاده كنند.
وی افزود: برگزاری همایش های مختلف و اجرای برنامه های فرهنگی در حوزه مهدویت می تواند نقش مهمی در حركت بشریت به سمت آرمان‌ های جامعه مهدوی و عدالت گستری ایفا كند.
آیت الله كعبی گفت: پیشرفت تمدن نوین انسانی و اسلامی امری قطعی و سنتی الهی است، از این رو برای دست یابی به سعادت دنیوی و اخروی نیازمند عدالت گستری و توجه به موضوع مهدویت در جامعه هستیم.
وی ادامه داد: برای گسترش فرهنگ مهدویت نیاز به بهره مندی از ظرفیت های امت اسلامی، هستیم تا از این طریق با نظام های سلطه به مبارزه بپردازیم و عدالت را در جامعه نهادینه كنیم.
وی، بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص جامعه مهدوی را یادآور شد و گفت: معظم له، طاغوت و شیطان بزرگ را مهمترین سد در تحقق جامعه مهدوی دانستند از این رو یكی از موانع تحقق آرمان‌ های مهدوی، وجود طاغوت است.
وی بیان داشت: فرهنگ مهدویت باید با تقویت ایمان به خدا و اطاعت از ولی فقیه و ایستادگی مقابل كفر باشد تا بتوان از این طریق زمینه ظهور مهدی موعود(عج) را فراهم ساخت.
دوازدهمین همایش بین المللی دكترین مهدویت با موضوع «پیشگویی های آخرالزمان از دیدگاه ادیان ابراهیمی» با حضور آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع تقلید، علما، فضلا و مهمانان خارجی در مدرسه امام كاظم(ع) قم آغاز در جریان است و فردا جمعه به كار خود پایان می دهد.
8138/1175/6012
۰ نفر