۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۴۵
کد خبر: 82081895
T T
۰ نفر
درخشش  هنرمندان اردبیلی  در جشنواره  فیلم و فیلمنامه 'سنگر'

اردبیل - ایرنا- فیلمسازان اردبیلی با درخشش در جشنواره فیلم و فیلمنامه نویسی 'سنگر' در فیروزكوه موفق به كاندیداتوری هفت اثر ارسالی در بین بهترین ها و كسب سه جایزه از این جشنواره ملی شدند.

میردولت موسوی مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هفت اثر ارسالی استان در 9 بخش جشنواره نامزد دریافت عناوین برتر در این جشنواره بودند كه در نهایت چنجشنبه شب فیلم 'پیرمرد و دوچرخه 'ساخته سلیم معزی جایزه بهترین فیلم بخش داستانی ، انیمیشن ' نوسان' ساخته محسن جعفری جایزه بهترین انیمیشن جشنواره را دریافت نموده و فیلمنامه ' نامه ' نوشته رضا جمالی نیز موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمنامه بخش قلم زرین شد .
وی بیان كرد : كاندید فیلم 'پیرمرد و دوچرخه 'ساخته سلیم معزی در بخش بهترین فیلم داستانی جشنواره، كاندید فیلم 'پیرمرد و دوچرخه 'ساخته سلیم معزی در بخش بهترین فیلم كارگردانی جشنواره ، كاندید فیلم 'پل 'ساخته رضا جمالی در بخش بهترین تصویربرداری فیلم داستانی جشنواره ، كاندید فیلم 'عروسی مسلم 'ساخته رضا جمالی در بخش بهترین فیلمنامه فیلم داستانی جشنواره، كاندید فیلم ' نوسان 'ساخته محسن جعفری در بخش بهترین فیلم انیمیشن جشنواره
6 - كاندید فیلم ' نوسان 'ساخته محسن جعفری در بخش بهترین كارگردانی فیلم انیمیشن جشنواره، كاندید فیلمنامه ' به همین سادگی ' نوشته مریم صبوری در بخش بهترین فیلمنامه قلم زرین جشنواره، كاندید فیلمنامه ' نامه ' نوشته رضا جمالی در بخش بهترین فیلمنامه قلم زرین جشنواره و كاندید فیلم 'پیرمرد و دوچرخه 'ساخته سلیم معزی در بخش بهترین تصویربرداری فیلم داستانی جشنواره اثباتی برای حضور درخشان هنرمندان اردبیلی در این جشنواره می باشد.
جشنواره فیلم و فیلمنامه سنگر پنجشنبه شب در فیروزكوه با معرفی برترین ها به كار خود پایان داد .
موسیوی با بیان اینكه سال 95 سال انجمن سینمای جوان است ، افزود : حركت رو به جلو و افتخارات روز افزون انجمن سینمای جوانان استان اردبیل بركسی پوشیده نبوده و این درخشش بی نظیر همه فعالان فرهنگی در سطع ملی را به تحسین فیلمسازان و عكاسان نخبه اردبیلی وا داشته است.
دبیر منطقه پنج انجمن سینمای جوانان ایران با تقدیر از شهرداری و معاونت فرهنگی آن به جهت برگزاری و حمایت مالی جشنواره ملی فیلم و عكس و فیلمنامه اردبیل ادامه داد : عدم نگاه حرفه ای برخی مسئولان استان به كسب عناوین و تندیس ها و دیپلم های افتخار در جشنواره ها و مجامع فرهنگی هنری توسط هنرمندان ، باعث نگرانی است.
او تاكید كرد كه عدم ایجاد فضای مناسب كاری برای نخبگان ممكن است باعث دلسردی هنرمندان افتخار آفرین استان شود. استان نخبه پرور اردبیل بایستی قدر این همه جوانان افتخارآفرین را بداند و با ارج نهادن به فیلمسازان و عكاسان برتر ، زمینه الگو پروری در جامعه را كه ما به شدت به آن نیازمندیم فراهم نماید
موسوی از برگزاری جشنواره فیلم كوتاه بین المللی روح ا... در روز سوم خرداد در مجتمع فدك اردبیل خبر داد و گفت : امروز ویترین هنر استان فیلم كوتاه است و از تخصص سینما كه در اشاعه فرهنگ معجزه می كند بایستی اسفاده لازم را برد .
به گفته وی ، بدون شك نام آوران عرصه هنر با اندكی مهربانی مسئولان و حمایت مالی می توانند چیدمان فكری و برنامه های مهندسی شده ی بیگانگان را بر هم بزنند و مهاجمان فرهنگی را سر جای خود نشانند .
6016