۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۲۲
کد خبر: 82083945
T T
۰ نفر

كنگاور غرق در شادمانی است

۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۲۲
کد خبر: 82083945
كنگاور غرق در شادمانی است

كرمانشاه - ایرنا - شهرهای كنگاور و گودین و بخش مركزی این شهرستان در سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) غرق در نور و سرور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از كنگاور، دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با برگزاری جشن و شادمانی و دعا و نیایش، تعجیل در فرج منجی عالم بشریت را از خالق یكتا خواستار شدند.
مردم مومن و خداجو و عاشق و دلباخته رسول مكرم اسلام (ص) و خاندان و اهل بیت پاك و مطهر آن بزرگوار از چند روز پیش در آستانه نیمه شعبان با آذین بندی و چراغانی خیابانها، مساجد، اماكن عمومی، سردرب منازل و مكانهای كسب و كار و برپایی ایستگاه های صلواتی برای برگزاری جشن های سالروز ولادت قائم آل محمد (عج) آماده شدند.
ایستگاه های صلواتی در بیشتر میادین، معابر عمومی و مساجد به ویژه خیابان های مركزی شهرها پذیرای خیل عظیم مردم شیعه كنگاور بوده و هست.
برخی خیابانهای شهر كنگاور به ویژه بلوار انقلاب و خیابان های مساجد و محله های مختلف شهر میزبان جمعیت زیادی از عاشقان ولایت و امامت بود كه پس از اقامه نماز مغرب و عشا به قرائت دعای فرج پرداخته و از خالق یكتا درخواست تعجیل در فرج منجی عالم بشریت را داشتند.
برگزاری احیای شعبان در امام زاده ابراهیم (ع) و برگزاری سخنرانی توسط حجت الاسلام عطایی رئیس حوزه علمیه كنگاور، مولودی خوانی و ... از جمله برنامه های دیشب این شهرستان بود.
بنا بر روایات، حضرت مهدی (عج) امام دوازدهم شیعیان، روز جمعه نیمه شعبان 255 هجری قمری در سامرا متولد شده اند.
آن حضرت پس از تولد حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام عسكری (ع) به صورت نیمه مخفی زندگی كردند، غیبت صغری پس از شهادت حضرت امام حسن عسكری (ع) در سال 260 آغاز شد و تا سال 329 ادامه پیدا كرد، در این دوره حضرت مهدی (عج) از طریق نواب اربعه به اداره امور مردم می پرداختند.
7447/8066