۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۰۹
کد خبر: 82084986
T T
۰ نفر
رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری 65 ماهیگیر فلسطینی را بازداشت كرده است

تهران - ایرنا - مركز حقوق بشر المیزان اعلام كرد كه اشغالگران صهیونیست در نوار غزه 58 بار ماهیگیران فلسطینی را هدف قرار داده و از ابتدای سال جاری میلادی 65 ماهیگیر را بازداشت كرده اند.

خبرگزاری فلسطین معا روز دوشنبه گزارش داد، المیزان در بیانیه ای اعلام كرد، نیروهای رژیم اشغالگر ،تجاوز علیه ماهیگیران فلسطینی در نوار غزه را به طور منظم و منسجم افزایش داده اند .
این اقدامات از زمانی افزایش یافته كه از آوریل سال جاری میلادی به ماهیگیران فلسطینی اجازه داده شد تا مسافت 9 مایلی مناطق مركزی و جنوبی دریای غزه ماهیگیری كنند.
تجاوز به حقوق ماهیگیران از تیراندازی گرفته تا دستگیری و ضبط و توقیف ابزارهای ماهیگیری و قایق صورت گرفته است.
رژیم صهیونیستی در چارچوب سیاست های خصمانه خود علیه فلسطینیان از سال 2007 تا كنون و محاصره زمینی ، دریایی و هوایی مانع حركت خودروها می شود و در همین رابطه از ورود فایبر گلاس كه در صنایع قایق سازی كاربرد دارد، جلوگیری كرده است.
المیزان افزود، نیروهای اشغالگر صهیونیست با ماهیگیران فلسطینی كه تنها منبع درآمد و رزق آنان دریاست به طور اهانت آمیز رفتار كرده و كرامت انسانی آنان را زیر پا می گذارند . نیروهای صهیونیست همواره به ماهیگیران تعرض می كنند و با تیراندازی به سمت آنان ، ماهیگیران را مجبور به در آوردن لباس كرده قایق و لوازم صیادی آنان را ضبط و از بازداشت شدگان بازجویی می كنند.
در گزارش مركز حقوق بشر المیزان آمده است، پیگیری تجاوز صهیونیست ها علیه ماهیگیران فلسطینی نشان می دهد صهیونیست ها از ابتدای سال جاری میلادی تا كنون 58 بار ماهیگیران را مورد تعرض قرار داده و 65 ماهیگیر از جمله 10 كودك را در جریان 17 حادثه بازداشت كرده است.
در جریان این حوادث 6 ماهیگیر مجروح شده و 22 قایق ماهیگیری در 16 مورد توقیف شده و در 10 مورد نیز ابزارهای ماهیگیری فلسطینیان از بین رفته است.
مركز المیزان در این رابطه اعلام كرد قایق های جنگی رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه صبح روز گذشته (یكشنبه) به سمت قایق های ماهیگیران فلسطینی كه در منطقه الواحه در غرب بیت لاهیا در استان شمال غزه در حال ماهیگیری بودند هشت تن از جمله یك كودك را بازداشت كردند و قایق های آنان را نیز ضبط نمودند.
اشغالگران صهیونیست در ساعت هشت صبح همین روز (یكشنبه) نیز به سمت قایق های فلسطینی تیراندازی كردند و دو ماهیگیر به نام های احمد محمد زاید 32 ساله و برادرش ابراهیم 21 ساله را بازداشت نمودند.
مركز حقوق بشر المیزان تاكید كرد برخورد نیروهای اشغالگر صهیونیست با ماهیگیران فلسطینی ثابت می كند اقدامات آنان علیه ماهیگیران چیزی فراتر از ترس و ارعاب است چرا كه ماهیگیران درمعرض رفتار ظالمانه و تحقیر آمیز قرار می گیرند و بعد از دستگیری های خودسرانه صهیونیست ها ابزارهای ماهیگیری ، قایق ها و وسایل شخصی آنان به غارت می رود و ماهیگیران بعد از چند ساعت به دلیل نبود هیچ دلیلی آزاد می شوند.
المیزان تاكید كرد حمله اشغالگران به ماهیگیران فلسطینی نشانه تجاوز به حقوق آنان و ایجاد رعب و وحشت در راستای مجازات جمعی تحمیلی علیه نوار غزه در نهمین سال متوالی است.
مركز المیزان بر حقوق ماهیگیران و فعالیت های آنان در دریای غزه تاكید كرد .
المیزان از سكوت جامعه جهانی در قبال تجاوز های آشكار رژیم صهیونیستی انتقاد و اعلام كرد این بی توجهی و سكوت جامعه جهانی اشغالگران صهیونیست را به نقض قوانین و زیر پا گذاشتن حقوق فلسطینیان ترغیب می كند.
مركز حقوق بشر المیزان از جامعه جهانی و به خصوص كشورهای امضا كننده توافقنامه چهارم ژنو خواست مسئولیت های خود را در قبال لغو محاصره تحمیلی بر نوار غزه كه به مثابه جنایت جنگی است انجام دهند.
خاورم**1408**1579
۰ نفر