۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۱۵
کد خبر: 82086397
T T
۰ نفر
مرزداران سيستان و بلوچستان در يك ماه گذشته بيش از 9 تن مواد مخدركشف كردند

زاهدان- ايرنا- فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان گفت: مرزداران استان در يك ماه گذشته موفق به كشف 9 تن و 813 كيلوگرم انواع مواد مخدر و 64 هزار و 379 ليتر سوخت قاچاق شدند.

به گزارش روز سه شنبه معاونت اجتماعي فرماندهي مرزباني سيستان و بلوچستان، سرتيپ دوم پاسدار رهام بخش حبيبي اظهار داشت: مرزداران مستقر در هنگ ها، گردان ها و يگان هاي مرزي استان در يك ماه گذشته با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتي و عملياتي توانستند مقادير قابل توجهي مواد مخدر، كالا و سوخت قاچاق را كشف و ضبط كنند.
وي ادامه داد: مرزداران پر تلاش سيستان و بلوچستان در اين مدت ضمن هلاكت و دستگيري 16 قاچاقچي، با توقيف 25 دستگاه وسيله نقليه حامل مقدار 9 تن و 813كيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياك، هروئين، مرفين، كراك و حشيش را در درگيري مسلحانه با سوداگران كشف و ضبط كردند.
وي تصريح كرد: همچنين كشف و ضبط 64 هزار و 379 ليتر سوخت قاچاق و توقيف 76 دستگاه وسيله نقليه به همراه دستگيري 91 نفر قاچاقچي از ديگر دستاوردهاي نيروهاي جان بركف مرزباني سيستان و بلوچستان در راستاي جلوگيري از خروج فرآوردهاي نفتي است.
فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان گفت: همچنين مرزداران استان توانستند در اين مدت هزار و 636 نفر متجاوز و عابر غير مجاز و 27 قاچاقچي انسان را در نوار مرزي كه قصد ورود به كشور را داشتند دستگير و 16 دستگاه خودروي آنان را توقيف كنند.
سردار حبيبي با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبني بر نامگذاري امسال به نام اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل در راستاي حمايت از كالاي هاي داخلي گفت: مرزداران استان در اين مدت از ورود و خروج ميلياردها تومان انواع كالا به كشور جلوگيري كردند.
وي افزود: كشف انواع كالا از قبيل 560 كيلوگرم برنج، پنج هزار و 298 پاكت سيگار، 152 راس احشام، 144 متر پارچه و غيره از جمله برخي تلاش هاي مرزداران استان در راستاي فرمايشات رهبرمعظم انقلاب است.
7316 /8005 /6081