شیخ نعیم قاسم:نظامیان صهیونیست هنگام فرار از جنوب لبنان با هم مسابقه می دادند

بیروت – ایرنا – شیخ « نعیم قاسم» معاون دبیركل حزب الله لبنان تاكید كرد: بعداز موفقیت استثنائی نیروهای مقاومت در آزادسازی جنوب لبنان در سال 2000 میلادی، نامزدهای نخست وزیری اسرائیل در آن زمان برای فرار سریعتر نیروهای نظامی تحت امرشان از خاك اشغالی لبنان با هم مسابقه می دادند و رقابت می كردند.

به گزارش ایرنا، شیخ نعیم قاسم در دیدار با گروه هائی از جوانان اظهارداشت :اگر مقاومت نبود اسرائیل ، لبنان را بلعیده و اكنون كشور ما تحت اشغال آن بود و بر سیاست ها و تصمیم های دولت و موسسات آن سیطره داشت.
جوانان لبنانی برای گفتن تبریك سالروزعید مقاومت و آزادسازی با معاون دبیركل حزب الله دیدار كردند.
وی خاطرنشان كرد: آزادسازی جنوب لبنان در ماه مه 2000 میلادی یك موفقیت استثنائی بود و مانند آن در تاریخ درگیری های عربی – اسرائیلی دیده نشده است.
معاون دبیركل حزب الله تصریح كرد: معادله ارتش، ملت و مقاومت، تاریخ استقلال جدید لبنان را بار دیگر نوشت و از زمان آزادسازی جنوب ، لبنان آزاد شد و توانست خود تصمیم گیری كند و به یك بازیگر اصلی در منطقه تبدیل شود.
شیخ نعیم قاسم گفت: امروز برای هر كشور بزرگ و یا كوچك و در هر مرتبه وجایگاهی آسان نیست كه لبنان را به پایگاهی برای تحقق سیاست هایش تبدیل كند و لبنان امروز با مقاومتش از لبنان ضعیف و وابسته متفاوت است.
وی افزود: مورخان وسیاستمداران از تاریخ پر از مجد لبنان آزاد شده می گویند و می نویسند و هرگاه ما از آنچه در منطقه می گوییم همه اهمیت فداكاری ها و قربانی دادن های حزب الله و همه نیروهای شریف و با اخلاص لبنان را درك و میوه های آن را در بهبود وضعیت لبنان در مقابل دشمن اسرائیلی لمس می كنیم.
معاون دبیركل حزب الله تاكید كرد: اسرائیل امروز بعداز شكست هایش در مقابل مقاومت در موقعیت برتری قرار ندارد و می داند كه اگر مرتكب هرگونه تجاوزی شود، مقاومت در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد و روز به روز برای مقابله با آن قوی تر شده است.
شیخ نعیم قاسم اظهارداشت: ارزش مقاومت در این است كه در میدان ها با افتخار حضور دارد و خون و قربانی می دهد اما هرگز منتظر كشوری نمی شود ، به سخن پراكنی و بیانیه دادن اكتفا نمی كند بلكه اهل عمل و تلاش است.
وی با بیان اینكه « مقاومت نور لبنان» است، خاطرنشان كرد: مقاومت بهترین و ارزشمندترین داشته های خود را برای حمایت از آینده فرزندان لبنان داده و مردان و زنان بزرگ آن در میدان ها فداكاری كرده اند و چند روز قبل « مصطفی بدرالدین» یكی از فرماندهان ارشد آن در راه آزادسازی و دفاع از لبنان و كرامت ملت لبنان به شهادت رسید.
معاون دبیركل حزب الله تصریح كرد: مقاومت آزاد می كند و می سازد، مقاومت حمایت و انتخاب می كند ، برای رویاروئی با دشمنان همواره آماده است و برای ساختن كشور پیوسته تلاش می كند.
روز 25 ماه مه سال 2000 میلادی صهیونیست ها از خاك لبنان توسط نیروهای مقاومت این كشور اخراج و بخش های عظیمی از سرزمین های اشغالی لبنان آزاد شد و از 16 سال قبل تاكنون همزمان با این روز در لبنان به عنوان عید مقاومت و آزادسازی جشن گرفته می شود.
« سید حسن نصرالله» دبیركل حزب الله قرار است عصر امروز چهارشنبه در مراسمی كه به این مناسبت در محل مزار شهید «سید عباس موسوی» دبیركل سابق حزب الله در شهرك النبی شیت در شرق لبنان (منطقه بقاع) برگزار شود، سخنرانی كند.
خاورم ** 1324