۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۵۰
کد خبر: 82088476
T T
۰ نفر
رئيس مركز فوريتهاي پزشكي: ايجاد 800 پايگاه جديد اورژانس در كشور

يزد - ايرنا - رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي ، از راه اندازي 800 پايگاه جديد اورژانس در كشور خبر داد و گفت: براي ايجاد اين تعداد پايگاه نيازمند نيرو هستيم.

امين صابري نيا روز چهارشنبه در حاشيه اجلاس معاونان درمان دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور در يزد گفت: مركز فوريتهاي پزشكي در مجموع با كمبود 12 هزار نيرو روبرو است و هم اكنون 14 هزار نيروي عملياتي و چهار هزار نيروي ستادي در اين مركز فعاليت مي كنند.
وي همچنين از راه‌اندازي پايگاه‌هاي اورژانس روستايي در كشور خبر داد و افزود: در مرحله نخست اين طرح 50 پايگاه در روستاهاي كشور ايجاد مي شود كه سهم يزد از اين تعداد دو پايگاه خواهد بود.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي كشور خاطر نشان كرد: اميدواريم طي دو سال آينده 80 درصد مردم ساكن در شهرهاي كمتر از 50 هزار نفر جمعيت ، روستاها و عشايري كشور نيز از خدمات اورژانس بهره‌مند شوند.
اين مسئول اضافه كرد: بر اساس استانداردها، اورژانس بايد ظرف 15 دقيقه از وقوع حادثه در محل حاضر باشد كه اين رقم در بسياري از نقاط كشور كمتر از اين زمان است.
صابري نيا با بيان اينكه همجنين براي كاهش زمان حضور اورژانس در محل حادثه راه‌اندازي موتور آمبولانس ايجاد شده است افزود: در شهرهاي پرترافيك براي اينكه حادثه‌ ديده تا رسيدن آمبولانس به سرعت از خدمات حياتي و اورژانسي بهره‌مند شود اين موتورهاي فعاليت مي كنند.
وي اظهار كرد: نوسازي ناوگان اورژانس كشور از الويتهاي اين مركز بوده و آمبولانس‌هاي بنز 2016 در حال جايگزيني با آمبولانس‌هاي قديمي و فرسوده است.
اين مسئول همچنين از ر اه‌اندازي اورژانس هوايي در استان يزد خبر داد و گفت: با رايزني‌هاي صورت گرفته با دو سازمان زير ساخت بالگرد اميدواريم دو سه ماه آينده اورژانس هوايي استان يزد با توجه به موقعيت ويژه اين استان به نتيجه برسد.
وي ادامه داد: اكنون دو هزار و 182 اورژانس زميني ، 20 اورژانس هوايي و دو پايگاه دريايي در كشور فعاليت مي كنند.
اجلاس معاونان درمان دانشگاه علوم پزشكي سراسر كشور به مدت دو روز در سالن همايش هاي باقرالعلوم دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد برگزار مي شود.
هدف از برگزاري اين اجلاس ارزيابي نظارت بر اقدام حرفه اي پزشكي و ارائه راهكارهاي مورد نياز در اين زمينه اعلام شده كه در آن پيرامون نظارت بر امور درمان، رسيدگي به تخلفات پزشكي و بهبود كيفيت نظارت در 6 پنل تخصصي بحث و تبادل نظر مي شود.
8068/2088