۶ خرداد ۱۳۹۵، ۸:۱۳
کد خبر: 82088870
T T
۰ نفر
طرح اوقات فراغت با رویكرد تقویت بنیه دینی دانش آموزان در مهریز اجرا می شود

یزد - ایرنا - معاون فرماندار مهریز گفت: اجرای طرح اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان با رویكرد تقویت بنیه دینی و همراه با برنامه های متنوع فرهنگی ، هنری و ورزشی برگزار می شود.

به گزارش ایرنا ، محمد زارع چهارشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان مهریز به اهمیت برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان اشاره كرد و افزود: همزمانی تعطیلات تابستانی با ماه مبارك رمضان زمینه را برای انجام برنامه های معنوی فراهم می كند.
وی با اشاره به اینكه فصل تابستان فرصت خوبی برای اجرای برنامه های مختلف فرهنگی بری دانش آموزان است بر نیاز سنجی و توجه به علائق نسل جوان با همكاری بخش های مختلف در شهرستان مهریز تاكید كرد.
معاون فرماندار مهریز اظهار كرد: باید برنامه های تابستانی ضمن تقویت بنیان های دینی و فرهنگی دانش آموزان دارای تنوع های لازم در بخش های هنری و همچنین فعالیت های مختلف ورزشی باشد .
زارع خاطرنشان كرد: بهره گیری از توانایی ها در شهرستان و همچنین استفاده از مكان های مناسب برای مهارت آموزی دانش آموزان در كنار برنامه های فرهنگی و هنری مفید و لازم است.
معاون فرماندار مهریز همچنین از كسانیكه فصل تابستان در آموزش و پرورش و سایر دستگاه های اجرایی شهرستان برای مهریز غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تلاش می كنند قدردانی كرد .
این مسئول اضافه كرد: باید از ظرفیت كانون ها و مدارس هم در شهر و روستاهای بخش مركزی برای جذب و ارتقای دینی و فرهنگی دانش آموزان و آموزش در كنار برنامه های هنری و ورزشی استفاده كرد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهریز نیز در این نشست گفت: در فصل تابستان امسال دو كانون فرهنگی تربیتی شهید كشاورزی و حضرت زینب (س) این شهر با بهره گیری از مربیان مجرب و برنامه های مختلف در خدمت دانش آموزان است.
سید علی كارآموز خاطرنشان كرد: تابستان امسال در قالب طرح اوقات فراغت رشته های مختلف فرهنگی ، هنری و ورزشی برای همه گروه های سنی در شهر و روستاها پیش بینی شده است.
وی افزود: علاوه بر دو كاون اصلی فرهنگی و تربیتی در شهرستان بر حسب نیاز در برخی از مناطق دیگر نسبت به برپایی برنامه های تابستانی اوقات فراغت اقدام شایسته انجام می شود.
شهرستان مهریز با 50 هزار نفر جمعیت دارای هشت هزار دانش آموز و 100 مدرسه است و تابستان در قالب طرح اوقات فراغت 20 مركز دایر می شود.
8068/7541