۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۳۷
کد خبر: 82092583
T T
۰ نفر
ابهام در اعزام تیم ملی هندبال بانوان ایران به رقابت های قهرمانی آسیا

تهران - ایرنا - نایب رئیس زنان فدراسیون هندبال گفت: در خصوص اعزام تیم ملی هندبال بانوان ایران به رقابت های قهرمانی آسیا در نشست هفته آینده كمیته فنی فدراسیون هندبال تصمیم گیری می شود.

رقابت های هندبال قهرمانی بانوان آسیا كمتر از شش ماه دیگر در اردن برگزار می شود.
«معصومه مشتزن» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در این نشست همچنین در خصوص ارتقای سطح هندبال بانوان ایران و آماده سازی تیم ملی هندبال زنان گفت وگ و می شود.
وی افزود: برنامه های بلند مدت فدراسیون هندبال برای ارتقا هندبال زنان بویژه در حوزه استعدادیابی و فعالیت تیم های پایه از جمله رده نوجوانان و جوانان نیز دیگر مباحث نشست كمیته فنی هندبال است.
شانزدهمین دوره مسابقات هندبال زنان قهرمانی آسیا 20 تا 30 آذر ماه به میزبانی امان پایتخت اردن برگزار می شود.
تیم ملی هندبال زنان ایران در پانزدهمین دوره این رقابت ها در سال 2014 میلادی در جمع 9 تیم شركت كننده عنوان ششم را كسب كرد.
«رباب شهریان» معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان پیشتر گفته بود شمار مسابقات رسمی هندبال زنان در حدی نیست كه بتوانیم فرصت اعزام تیم ملی به چنین رقابت هایی را از دست بدهیم و قطعا فدراسیون هندبال به منظور افزایش تجربه بازیكنان، تیم ملی را به این رقابت ها اعزام می كند.
نایب رئیس زنان فدراسیون هندبال همچنین از آغاز برگزاری دوره آموزش استعداد یابی در 12 خرداد ماه خبر داد و گفت:‌ این دوره با هدف آشنایی مربیان استعدادیاب استانی با بهترین شاخص های استعدادیابی برگزار می شود.
مشتزن افزود: انتظار داریم در این دوره شاخص های یكسانی برای روند استعدادیابی در سراسر كشور نهادینه شود.
نخستین دوره آموزش استعدادیابی فدراسیون هندبال در بخش زنان، 25 تا 30 فروردین ماه با حضور 160 بازیكن مستعد در رده سنی نوجوانان و جوانان در تهران برگزار شد.
ورزشی **1828**1545