۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۳
کد خبر: 82095569
T T
۰ نفر
برگزاري نشست تخصصي كتابخوان در اردوگاه كاردرماني استان مركزي

اراك - ايرنا - نشست تخصصي كتابخوان با همكاري نهاد كتابخانه هاي عمومي استان مركزي در اردوگاه كاردرماني اين استان در اراك برگزار شد.

براساس اعلام روزسه شنبه روابط عمومي اداره كل زندان هاي استان مركزي، رئيس اردوگاه كاردرماني وحرفه آموزي استان مركزي، هدف ازاين اقدام كه روز گذشته با استقبال خوب مددجويان علاقه مند به كتاب و كتابخواني برگزار شد را توسعه و ترويج فرهنگ كتابخواني عنوان كرد.
محمدحسن نصيري افزود: غني سازي اوقات فراغت مددجويان و ارتقاء فرهنگ مطالعه و كتابخواني، توسعه و ترويج ارزش ها و باورهاي اخلاقي، ارتقاء فرهنگ عمومي و به تبع آن كاهش آمار ارتكاب مجدد جرم، بالندگي و شكوفايي در سبك زندگي و خودباوري در زندان ها از ديگر اهداف اين برنامه بود.
وي اظهار كرد: با هماهنگي نهاد كتابخانه هاي عمومي و كارشناسان حوزه كتاب اين نهاد در اردوگاه كاردرماني و حرفه آموزي استان مركزي همچنين مقرر شد برنامه نشست كتابخوان و معرفي كتاب به مددجويان با هدف ترويج فرهنگ مطالعه در بين زندانيان هر ماهه به صورت مداوم در زندان اراك انجام شود.
در پايان اين برنامه فرهنگي؛ تعدادي كتاب و مجلات مختلف با مضامين متنوع از سوي كارشناسان نهاد كتابخانه هاي عمومي استان مركزي به زندانيان اهدا و از 10 نفر از مددجويان شركت كننده در نشست تخصصي كتابخوان به خاطر ارائه مطلب و معرفي كتاب ، با اهداي لوح و هدايايي قدرداني شد.
اين روابط عمومي همچنين از صعود 12 نفر ازاعضاي تيم كوهنوردي اردوگاه كاردرماني وحرفه آموزي استان مركزي به قله 3338 متري شهباز واقع در شهرآستانه از توابع شهرستان شازند با هدف ايجاد طراوت و نشاط و ارتقاء سطح سلامت روحي و جسمي خبر داد.
قله شهباز از بلندترين قله هاي استان مركزي است.
علاوه بر زندان مركزي مربوط به جرائم عمومي، اندرزگاه نسوان و اردوگاه كاردرماني موادمخدر در اراك ، شهرستان هاي خمين، محلات، دليجان، ساوه و تفرش هم ندامتگاه دارند.
زندانيان زير 18 سال استان مركزي نيز در كانون اصلاح وتربيت اراك نگهداري مي شوند.
6066/6012