۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۴۱
کد خبر: 82097810
T T
۰ نفر
كارگروه استاني ميراث فرهنگي خراسان رضوي در گناباد برگزار شد

گناباد- ايرنا- كارگروه استاني ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي روز چهارشنبه با هدف بررسي و مشكلات راهكارهاي توسعه گردشگري گناباد در اين شهر برگزار شد.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري خراسان رضوي در اين نشست گفت: نبود يك برنامه ريزي جامع و هدفمند حلقه مفقوده توسعه گردشگري گناباد است.
محمد مقدوري افزود: گناباد با توجه به موقعيت جغرفيايي خود و قرار گرفتن در كريدور شمال به جنوب و شرق كشور از مناطق بسيار مستعد گردشگري خراسان رضوي محسوب مي شود ولي تاكنون از اين قابليتها به نحو مطلوب در مسير توسعه منطقه بهره گرفته نشده است.
وي گفت: با توجه به ظرفيتهاي بسيار خوب كوير در گناباد مي توان از اين منطقه به عنوان قطب كويرنوردي براي جذب گردشگر بهره گرفت.
معاون استاندار خراسان رضوي همچنين با اشاره به تاسيس بنياد توسعه گردشگري نيشابور و راه اندازي بنياد توسعه گردشگري فريمان در آينده نزديك خواستار تاسيس بنياد مشابه براي توسعه اين بخش در شهرستان گناباد شد.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي نيز در اين نشست گفت: با توجه به نزديكي زمان ثبت قنات قصبه گناباد در فهرست آثار جهاني سازمان يونسكو بايد در كميته هاي شهرستاني و استاني براي اين قنات به عنوان يك منطقه نمونه گردشگري برنامه ريزي مدون و بلندمدت صورت گيرد.
حسين زارع صفت همچنين خواستار راه اندازي موزه آب و قنات استان خرسان رضوي در گناباد شد.
محمدعلي نبي پور فرماندار گناباد هم از گردشگري به عنوان محور مهم توسعه اين شهرستان ياد و بيان كرد: با برنامه ريزي صحيح و اصولي مي توان از قابليتهاي گردشگري گناباد براي جذب سرمايه گذار و توسعه اشتغال و رونق اقتصادي منطقه بهره گرفت.
همچنين اعضاي كارگروه تخصصي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و مسئولان بخشهاي دولتي و خصوصي گردشگري خراسان رضوي از روستاي هدف گردشگري رياب و تعدادي از آثار تاريخي و ظرفيتهاي گردشگري گناباد بازديد كردند.
گناباد داراي 250 اثر تاريخي و معنوي است كه از اين تعداد 142 اثر به ثبت ملي رسيده است. چهار موزه باستانشناسي، مردمشناسي، آب و موزه روستايي زعفران در گناباد داير است.
مركز شهرستان گناباد در فاصله 287 كيلومتري جنوب مشهد قرار دارد.
2095/7545/1858