۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۸:۴۳
کد خبر: 82100636
T T
۰ نفر
نیازهای اساسی بانوان در فراكسیون زنان مجلس بررسی می شود

تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با تشكیل فراكسیون زنان در مجلس، نیازها و مشكلات اساسی بانوان در این فراكسیون بررسی می شود.

سهیلا جلودارزاده روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: با توجه به اینكه فراكسیون زنان مجلس همزمان با آغاز بكار مجلس دهم، تشكیل شده است، 17 بانوی راه یافته به مجلس نیز با تشكیل این فراكسیون گام های محكمی برای رفع مشكلات زنان و اولویت بندی این مسائل برداشته اند.
وی تصریح كرد: به همین منظور به مدت یك ماه هر هفته 2 جلسه از سوی این فراكسیون با حضور بانوان نماینده برگزار می شود تا مشكلات مربوط به زنان با یك برنامه ریزی و استراتژی مناسب از سوی این فراكسیون به صورت فراگیر در همه كمیسیون های مجلس شورای اسلامی مطرح شود.
جلودارزاده افزود: همچنین اساسنامه فراكسیون در یك كارگروه بررسی می شود و با توجه به شرایط جدید، چنانچه پیش نویس آن به تكمیل یا تغییر نیاز داشته باشد، این كار نیز انجام شود؛ همچنین هیات رئیسه فراكسیون یاد پس از تدوین اساسنامه تعیین خواهد شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اكنون پیش نویس چهار كمیته «فوریت ها»، «اجتماعی و فرهنگی»، «اقتصادی» و «حقوقی و قضائی» در فراكسیون زنان مجلس تهیه شده است.
این نماینده مجلس گفت: مسائل فوری حوزه زنان در كمیته فوریت ها مورد بررسی قرار می گیرد تا طرح های لازم در این كمیته به صورت اورژانسی و ضروری رسیدگی شود.
وی خاطرنشان كرد: همچنین در سه كمیته دیگر فراكسیون مورد نظر، مطالعه و بررسی طرح های باقیمانده از قبل در حوزه زنان و تهیه برنامه یكساله فراكسیون زنان را جزو برنامه های اساسی داریم تا بتوانیم براساس این مشكلات، طرح ها و لایحه های مربوط به زنان در سال 95 اولویت بندی شود.
جلودارزاده پیش بینی كرد كه برگزاری نخستین جلسه كمیته های فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی به برنامه ششم توسعه مربوط شود.
وی افزود: در این راستا برنامه های حوزه زنان در برنامه ششم توسعه بررسی می شود و رایزنی هایی با دولت برای اجرای احكام برنامه ششم در حوزه بانوان نیز انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: چون باید طرح ها و لوایح را تقدیم دولت كنیم، اگر لازم بود مذاكرات با دولت، انجام می دهیم و اگر هم نیاز نبود در كمیسیون تلفیق و برنامه مجلس، طرح ها و لوایح مطرح می شود تا مشكلات حوزه زنان پس از اولویت بندی جهت رفع آنها، اقدامات جدی انجام شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری كرد با ارائه طرح ها و لوایح قوی در حوزه زنان بتوانیم روز به روز شاهد كاهش مشكلات حوزه زنان باشیم چرا كه حدود نیمی از جامعه را این قشر تشكیل می دهند.
اجتمام(4)**7268 ** 1418**1776
۰ نفر