۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۰
کد خبر: 82101015
T T
۰ نفر

بوستان مینیاتوری در مشهد بهره برداری رسید

۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۰
کد خبر: 82101015
بوستان مینیاتوری در مشهد بهره برداری رسید

مشهد- ایرنا- نخستین بوستان مینیاتوری شرق كشور با هزینه 280 میلیارد ریال روز یكشنبه طی مراسمی در مشهد مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، در این بوستان هشت هكتاری 60 المان و نمادهای تاریخی ایران به نمایش گذاشته می شود. امروز در مرحله نخست 9 المان از این مجموعه رونمایی شد و تا پایان سال پنج المان دیگر به آن افزوده می شود.
این بوستان مینیاتوری در مساحت هشت هكتار واقع در منطقه الهیه مشهد و در قالب مرحله نخست بهره برداری شامل المانهای تخت جمشید، آرامگاه فردوسی، پل خواجو، آرامگاه عطار، فرودگاه هاشمی نژاد، ایستگاه راه آهن، باغ شاهزاده ماهان، سد كارده و روستای كندوان است.
شهردار مشهد در این مراسم گفت: مدیریت شهری در این دوره در اقتصاد مقاومتی را در راس برنامه های خود قرار داده است.
سیدصولت مرتضوی افزود:ظرف دو سال و نیم گذشته در حوزه های مختلف فنی، عمران، خدمات شهری و حمل و نقل اقدامات مختلفی انجام شده و سرانه فضای سبز تحت تملك شهرداری در كلانشهر مشهد هم اكنون 13 مترمربع برای هر شهروند است.
وی همچنین گفت: به رغم كاهش صدور پروانه ساختمانی از پنج میلیون و 899 هزار مترمربع در سال 93 به چهار میلیون و 318 هزار مترمربع در سال گذشته تمام پروژه های شهری با قوت اجرا شد.
شهردار مشهد افزود: تا پایان امسال حتی اگر هیچ پروانه ای صادر نشود پروژه ها را اجرا خواهیم كرد اما انصاف نیست صنعت ساختمان كه پایه اصلی اقتصاد مقاومتی است به دلیل سیاستهای ریاضتی شدید فرارروی ساخت و ساز تعطیل شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: در برنامه ریزی عملیاتی پنج ساله شهرداری مشهد از سال 93 تا 97 در بخش خدمات شهری توسعه فضای سبز مورد توجه قرار گرفته است.
سیدمحسن انتظاری هروی با تاكید بر عدالت، توزیع خدمات و توسعه متوازن فضای سبز شهری افزود: توجه به مناطق كم برخوردار از شاخصهای این برنامه است.
وی ادامه داد: در سال 93 سرانه هر فرد 12 مترمربع بود كه این میزان امسال به 12،9 متر مربع و در سال 97 به 13،5 درصد می رسد.
او گفت: در شرایط موجود باید با سرلوحه قراردادن مدیریت جهادی در راستای كاهش تخلفات در سطح شهر گام برداشت.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: تخلفی در این شهر حتی در تامین منابع نباید اتفاق بیافتد و شورای عالی شهرسازی نیز در جهت مسیری حركت كند كه كام مردم تلخ نشود.
7505/1858