۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۱
کد خبر: 82102172
T T
۰ نفر
صعده پرس: برخورد تند سعودي ها با منصورهادي رئيس جمهوري مستعفي يمن

تهران - ايرنا - پايگاه خبري صعده پرس يمن امروز دوشنبه نوشت: مقام هاي سعودي درخصوص درخواست عبدربه منصورهادي رئيس جمهوري مستعفي يمن براي رها كردن مذاكرات كويت، واكنش شديد نشان دادند.

براساس اين گزارش ، منصورهادي كه در رياض به سر مي برد ٬ شديدا به حضور هيات يمني و نمايندگان جنبش انصارالله در عربستان بنا بر دعوت مقام هاي سعودي معترض شده و خواسته بود تا هيات خود را از مذاكرات با يمني ها در كويت فراخواند كه با برخورد تند سعودي ها مواجه شد.
در ادامه اين گزارش آمده است: سعودي ها از منصورهادي خواسته اند تا خود و هياتش به شهر عدن در يمن منتقل شوند و در آنجا مستقر شوند.
بر اساس بر خي گزارش ها از مذاكرات كويت ٬ طرف هاي مذاكره كننده ٬ با ابقاي منصورهادي به عنوان رئيس جمهوري موقت اما بدون اختيارات و صرفا تشريفاتي تا زمان تشكيل دولت از سوي انصارالله و گروه هاي يمني به توافق رسيده اند.
رژيم سعودي كه از فروردين سال گذشته با تشكيل ائتلافي و به بهانه بازگرداندن عبدربه منصورهادي رئيس جمهوري مستعفي و فراري يمن به حكومت به يمن حمله كرده است ٬ پس از يك سال و در پي شكست هاي پياپي و بازماندن از تحقق اهداف خود، عاقبت با هيات هاي يمني از جمله با هيات انصارالله بر سرميز مذاكره نشست تا به شكست ها و ناكامي ها خود در اين جنگ پايان دهد.
در اثر حمله ائتلاف عربستان سعودي به يمن تاكنون هفت هزار شهروند يمني از جمله شمار زيادي از زنان و كودكان يمني كشته يا مجروح شده و دهها هزار نفر ديگر نيز آواره شده اند.
همچنين بر اثر اين حملات بيش از 80 درصد تاسيسات خدماتي و زيربنايي و بيمارستان ها، مراكز درماني، انبارهاي دارو و غذا، و تعداد زيادي از مدارس و منازل مردم ويران شده يا آسيب ديده است.
خاورم**1653**2041**