۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۱
کد خبر: 82102411
T T
۰ نفر

بلوار شقایق شهرك پردیس كرمانشاه ایمن سازی می شود

۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۱
کد خبر: 82102411
بلوار شقایق شهرك پردیس كرمانشاه ایمن سازی می شود

كرمانشاه - ایرنا - شهردار منطقه هشت شهرداری كرمانشاه، با اشاره به آغاز عملیات تخریب و خاكبرداری باند شمالی بلوار شقایق شهرك پردیس، از برنامه های این شهرداری برای ایمن سازی و زیباسازی این بلوار خبر داد.

محمدرضا مهرنژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بلوار شقایق در شهرك پردیس سالها بود كه به كلی تخریب شده بود و ساكنان این شهرك بویژه استفاده كنندگان از این مسیر و ساكنان حواشی آن مشكلات زیادی را تحمل می كردند.
وی افزود: حجم كارهای لازم الاجرا در این محدوده به قدری زیاد بود كه با وجود اینكه شهرداری منطقه هشت از بدو تأسیس و در طول مدت زمان مناسب انجام كارهای عمرانی، اقدامات زیادی انجام داد و تمام تلاشش را به كار گرفت تا بتواند از بار مشكلات شهرك بكاهد، اما باز هم كارهای بسیار دیگری باقی ماند.
شهردار منطقه هشت شهرداری كرمانشاه ادامه داد: از ابتدای سال 95 ایمن و زیباسازی بلوار شقایق با انجام مجموعه اقداماتی در دستور كار قرار گرفت كه به علت بارندگیها به تعویق افتاد و پس از آن شروع به خرید و دپوی مصالح كردیم و اكنون عملیات تخریب باند شمالی آن آغاز شده است.
وی با بیان اینكه باند شمالی بلوار به طول یك هزار و 300 متر و عرض معبر 10 متر می باشد كه قابلیت ترمیم ندارد و باید كاملا تخریب و خاكبرداری و آماده سازی شود، اضافه كرد: در این پروژه پس از انجام خاكبرداری، یك لایه زیراساس و یك لایه اساس انجام می شود و آماده انجام قیرپاشی و آسفالت خواهد شد.
به گفته وی، در حاشیه باند شمالی بلوار شقایق همزمان با عملیات تخریب، خاكبرداری، زیرسازی و آسفالت بلوار، اقدام هایی نیز برای پیاده راه سازی و اجرای بوستان حاشیه ای به طول یك هزار و 800 متر و عرض پنج متر، انجام 9 هزار متر مربع موزاییك فرش، ترمیم كانال سنگی، جدول گذاری و اجرای رفیوژ به طول پنج هزار متر انجام خواهد شد.
مهرنژاد افزود: قصد داریم در این مسیر در كنار انجام اقدامات زیباسازی، به عنوان مسیر تندرستی و سلامت، نسبت به نصب ست ورزشی اقدام و پیاده راه را برای استفاده شهروندان به این منظور مهیا كنیم.
وی با اشاره به اینكه باند جنوبی بلوار شقایق به دلیل آنكه حجم بار اضافی كمتری را تحمل كرده تخریب نشده است، افزود: بخش جنوبی این پروژه نیاز به ترمیم دارد و به محض اینكه اقدامات مربوط به باند شمالی به مرحله قابل قبولی رسید و آماده آسفالت شد، در باند جنوبی نیز آسفالت تراش شروع به كار خواهند كرد و عملیات تراش و ترمیم و لكه گیری آن آغاز می شود.
وی یادآور شد: با بهره برداری از این پروژه به عنوان یكی از محورهای اصلی شهرك پردیس، تسهیل در تردد خودروهای این مسیر را شاهد خواهیم بود.
وی از این پروژه به عنوان یكی از مهمترین طرح های در دست انجام شهرداری منطقه هشت نام برد و افزود: تمام سعی و تلاشمان بر این است تا با یاری خداوند و همت پرسنل خدوم شهرداری در كوتاهترین زمان ممكن آن را به انجام برسانیم تا رضایت نسبی شهروندان نیز حاصل شود.
شهر كرمانشاه حدود یك میلیون نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جای داده است و دارای هشت منطقه شهرداری است.
7460/8066