۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۵۷
کد خبر: 82103271
T T
۰ نفر
نماينده اهالي ملاشيه: شوراي شهر اهواز شائبه سوء استفاده تبليغات انتخاباتي را برطرف كند

اهواز - ايرنا - نماينده اهالي كوي ملاشيه، برگزاري جلسه علني شوراي اسلامي شهر اهواز در اين منطقه را تبليغاتي توصيف كرد و گفت: خواسته اصلي اهالي منطقه تحقق وعده ها و انتصاب مديران محلي متعهد است.

به گزارش ايرنا يكصد و سي و چهارمين جلسه علني شوراي شهر اهواز دوشنبه براي نخستين بار در محلي به غير از صحن علني در منطقه ملاشيه اهواز برگزار شد.
نماينده مردم ملاشيه در اين نشست كه در حوزه بسيج شهري ملاشيه برگزار شد از اعضاي شوراي شهر خواست به صورتي عمل كنند كه شبهه حركت تبليغاتي براي مردم بوجود نيايد و اين بحث مطرح نشود كه بخاطر نزديكي به موعد انتخابات، اعضاي شورا براي راي آوري به ملاشيه آمده اند.
حجت الاسلام سيدمهدي حسيني خواستار انتصاب سه نفر از اهالي متعهد و متخصص ملاشيه در معاونت هاي منطقه 5 شهرداري اهواز شد و افزود: يكي از دلايل محروميت اين منطقه سوءمديريت است و مردم ملاشيه مي خواهند كه نمايندگان دلسوزي در شهرداري داشته باشند تا امور آنها را پيگيري كند.
امام جمعه مسجد ملاشيه تصريح كرد: همه اعضاي شورا تاكنون چندين نوبت از اين منطقه بازديد كرده و با مشكلات آن آشنا هستند و بازگو كردن اين مسائل تكراري است.
وي با انتقاد از آلودگي هاي سكوي پسماند شهرداري در منطقه ملاشيه اضافه كرد: آسفالت، جمع آوري زباله و رفت و روب و پارك از مشكلات اساسي اين منطقه است.
حسيني با بيان اينكه شركت هاي آلاينده اطراف ملاشيه هيچگونه عوارض آلايندگي نمي پردازند گفت: در صورت اختصاص پنج دهم درصد از عوارض آلايندگي، مشكلات عمران و خدمات رساني به ملاشيه حل مي شد.
به گفته وي، روي ساخت و ساز منطقه نيز هيچگونه نظارتي نمي شود.
وي همچنين با اشاره به اينكه ملاشيه و محله هاي اطراف آن 70 هزار نفر جمعيت دارند اظهار كرد: حدود 10 سال براي تشكيل يك منطقه مستقل شهرداري تلاش كرديم اما منطقه جديدالتاسيس 5 شهرداري نصيب كوي پرديس شده است، در حالي كه حتي از نظر شهري، امكان دسترسي به اين منطقه براي ما دشوار است.
حسيني تصريح كرد: اعتبارات اختصاصي به ملاشيه حيف و ميل مي شود به همين دليل مردم اين منطقه نه اعتبار مي خواهند و نه مصوبه، بلكه آنها مدير لايق مي خواهند تا به درستي به امور رسيدگي كند.

*انباشت زباله در ملاشيه
عاشور سواري عضو شوراي اسلامي شهر اهواز در ادامه، تبليغاتي بودن اين جلسه را رد كرد و گفت: محروميت و مظلوميت ملاشيه بوده كه باعث شد جلسه شورا در اين منطقه تشكيل شود.
وي با اشاره به اينكه ملاشيه تا دو ماه پيش زير نظر منطقه 6 شهرداري بوده است تصريح كرد: عملكرد منطقه 6 در ملاشيه نامطلوب بوده است و اگرچه ملاشيه اكنون زير نظر منطقه 5 شهرداري اهواز است بايد شهردار منطقه 6 نيز در جلسه حضور مي يافت.
سواري پور با بيان اينكه براي آسفالت خيابان هاي اين منطقه اقدامي نشده است افزود: زباله هاي ملاشيه گاهي سه تا چهار روز جمع آوري و خيابان ها سه چهار روز رفت و روب نمي شود.
وي انتصاب مديران توانمند را مطالبه اعضاي شورا عنوان كرد و گفت: مي توان از ميان اهالي ملاشيه كه كارمند شهرداري هستند مديراني را براي همين منطقه برگزيد.

*در انتصابات دخالت نمي كنيم
حجت الاسلام كاظم سواري عضو شوراي اسلامي شهر اهواز همچنين تاكيد كرد: مشكل ملاشيه سوء مديريت نيست بلكه اجرا نشدن طرح هاي اساسي و زيرساخت هاي اين منطقه از جمله آسفالت، كانال دفع آب هاي سطحي، پارك و زمين ورزشي است.
وي درباره درخواست نمايندگان منطقه مبني بر انتصاب سه معاون از ملاشيه در منطقه 5 شهرداري افزود: دخالت اعضاي شورا در انتصابات شهرداري مخالف قانون است.
سواري ادامه داد: بايد براي حفظ و تحقق كاربري هاي اين منطقه كه در حال غارت هستند، از جمله كاربري هاي آموزشي، بهداشتي و فضاي سبز تلاش شود.
وي تاكيد كرد: نبايد از ظرفيت منطقه و اين تريبون براي افراد و منافع آنها هزينه شود.
اين سخنان سواري عضو شوراي شهر اهواز با واكنش حاضران در جلسه روبه رو شد و ناصر شريفي يكي از شوراياران كوي ملاشيه در پاسخ گفت: استخدام نيروهاي ملاشيه در شهرداري اهواز و تاسيس يك منطقه شهرداري در اين كوي، از وعده هاي انتخاباتي كاظم سواري به اين مردم بوده و نبايد خلف وعده كند.
حجت الاسلام جعفر بوعذار از روحانيان كوي ملاشيه نيز گفت: افرادي بودند كه ظرف يكي دو ماه به استخدام شهرداري اهواز درآمده و سپس مدير شده اند.
وي افزود: اكنون مساله عكس شده و اعضاي شورا توسط شهردار اهواز اداره مي شوند، بنابراين مردم اين منطقه مديراني مي خواهند كه نماينده آنها باشند.
بوعذار با انتقاد از هدرروي منابع و اعتبارات در جريان اجراي طرح هاي ملاشيه گفت: پيمانكاران منصوب به اعضاي شورا بودجه هاي مصوب براي اين منطقه را حيف و ميل مي كنند بدون اينكه اين طرح ها نتيجه و خروجي داشته باشد.
عقيل سياحي يكي ديگر از شوراياران كوي ملاشيه همچنين با انتقاد از كم كاري هاي شهرداري در اين منطقه گفت: اكنون مركز درماني، فرهنگي، ورزشي و بسياري از امكانات توسط سپاه در منطقه احداث شده در حالي كه همه اينها وظيفه شهرداري بوده و هيچ طرحي تاكنون توسط شهرداري تكميل نشده است.
وي همچنين از وجود نگاه امنيتي به منطقه ملاشيه انتقاد كرد و افزود: ما حتي يك وهابي هم در ملاشيه نداريم اما تعداد فقرا دراين منطقه زياد است.
سياحي تصريح كرد: كارنامه شهرداري در ملاشيه حتي يك نمره قبولي هم نمي گيرد.

*مصوبه خارج از صحن، غيرقانوني است
حسين حيدري ديگر عضو شوراي اسلامي شهر اهواز در ادامه هدف اين جلسه را بازديد از كوي ملاشيه عنوان كرد و گفت: اين نشست، از جلسات علني شوراي شهر به شمار نمي آيد زيرا از نظر قانوني نمي توان هيچ چيزي را خارج از صحن علني شورا، مصوب كرد.
وي خواسته هاي مردم ملاشيه را به حق دانست و افزود: زيبنده ما نيست كه مردم اين منطقه براي نيازهاي اوليه خود درخواست كنند.
حيدري با اشاره به طرح هايي كه در بودجه سال 95 شهرداري براي ملاشيه تصويب شده است اظهار كرد: وظيفه شورا تصويب بودجه است اما بايد شرايطي بوجود آيد كه شهرداري مكلف شود حتي در صورت كمبود اعتبار، طرح هاي ملاشيه در اولويت قرار گيرد و اجراي آنها متوقف نشود كه نمونه آن فرهنگسراي ملاشيه است.
وي برگزاري مسابقات فوتبال در زمين هاي خاكي ملاشيه را يادآور شد و پيشنهاد كرد: در صورتي كه اين زمين ورزشي معارض نداشته باشد در طرح هاي شهرداري قرار گيرد و به ورزشگاه تبديل شود.
غلامرضا سبزعلي عضو ديگر شوراي اسلامي شهر ملاشيه همچنين دراين نشست به دليل كوتاهي هاي پيش آمده از مردم اين منطقه عذرخواهي كرد.
وي با بيان اينكه از انتصاب افراد شايسته حمايت مي كنيم پيشنهاد كرد: يكي از مصوبات اين جلسه تصويب همه لوايح و بودجه طرح هاي اين منطقه باشد.
سبزعلي همچنين نسبت به انتقادات مطرح شده نسبت به تخلفات مالي اعضاي شورا و پيمانكاران منتسب به آنها واكنش نشان داد و اعتراض كرد.

*طرح هاي شهرداري عادلانه نيست
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر اهواز گفت: طرح هاي خوبي در شهرداري اهواز اجرا شده اما اين طرح ها به عدالت توزيع نشده و بخش اندكي در مناطق محروم و كم برخوردار بوده است.
ناجي سواري هدف از برگزاري اين جلسه در كوي ملاشيه را گوش كردن به مشكلات مردم عنوان كرد و افزود: حضور كمتر از 14 نفر از اعضاي شورا در اين جلسه (كمتر از حدنصاب جلسات رسمي) نشانه اي بر تبليغاتي نبودن است.
وي تصريح كرد: در زمان انتخاب شهردار فعلي اهواز قرار بر اين بود كه نيروهاي لايق به كارگيري شوند اما با توجه به مسائل و روابط موجود، شهردار نتوانست از نيروهاي شايسته استفاده كند.
سواري افزود: همه تقصيرها متوجه شهردار نيست بلكه 50 درصد از تقصيرها متوجه اعضاي شوراست كه اگر از ابتدا جلوي انتصابات را مي گرفتند، اين اتفاقات رخ نمي داد.
وي اضافه كرد: به طور مثال اكنون يكي از نيروهاي مشكل دار بعد از چند بار جابه جايي دوباره مدير شده است همچنين در كميسيون عمران چند سازمان را زير سوال برديم اما برخي از اعضاي شورا مسائل توجيه كردند، در حالي كه هيچ تخلفي در شهرداري قابل توجيه نيست.
سواري از حاضران خواست بدون داشتن مستندات افراد را متهم نكنند تا بتوان مسائل را حل كرد.
وي مطالبه اهالي ملاشيه در اولويت استخدام در منطقه 5 شهرداري را تاييد كرد و افزود: طرح هاي معطل مانده اين منطقه از جمله جاده كمربندي بايد بازنگري شود.

*ناحيه ويژه در ملاشيه
عضو هيات رئيسه شوراي اسلامي شهر اهواز نيز با بيان اينكه شهرداري اهواز در حد توان خود در ملاشيه كار كرده، گفت: اين منطقه جزو شهر به حساب نمي آيد، با اين حال شهرداري مشكلات را حل كرده و آن را جزو منطقه 5 شهرداري قرار داده است.
جمشيد سلحشور درباره پيشنهادهاي اعضاي شورا در اين جلسه گفت: تشكيل يك ناحيه ويژه در كوي ملاشيه و بكارگيري نيروهاي كارآزموده و متخصص در راس آن به شهردار اهواز پيشنهاد مي شود تا مشكلات اين منطقه مرتفع شود.
وي با اشاره به مشكلات مدارس اين منطقه افزود: شوراي شهر اختيار همه امور را در دست ندارد اما از طرف شوراي شهر اهواز نامه اي تهيه و به آموزش و پرورش درباره مشكلات مدارس گوشزد خواهيم كرد.
سلحشور با تاكيد بر اولويت بندي طرح هاي اين منطقه اظهار اميدواري كرد: طرح ها به پيمانكاران قوي و منصف در اين منطقه واگذار شود و شوراي شهر نيز نظارت كافي داشته باشد تا از حيف و ميل بيت المال جلوگيري شود.

*9 عضو غايب
بر اساس اين گزارش يكصد و سي و چهارمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر اهواز براي نخستين بار در خارج از صحن علني و در كوي ملاشيه برگزار شد. اين جلسه در پي تصميم اخير اعضاي شورا مبني بر برگزاري جلسات در مناطق شهري تشكيل شده است. مقرر است از اين پس جلسات علني در صحن شورا دو هفته يك بار تشكيل شود.
اين جلسه با حضور 12 نفر از اعضاي شورا شامل ناجي سواري، اسكندر زنگنه، سيدمهدي آلبوشوكه، عاشور سواري پور، ابتسام الباجي، آذر زمانپور، زيبا صالحپور، مريم ابريشم كار، غلامرضا سبزعلي، جمشيد سلحشور، حسين حيدري و حجت الاسلام كاظم سواري برگزار شد.
اهالي كوي ملاشيه كه در اين نشست حاضر بودند انتقادهاي بسياري را متوجه اعضاي شوراي شهر و شهرداري كردند. با توجه به اينكه دوره چهارم شوراها سال پاياني خود را مي گذراند، برخي از حاضران آن را نوعي تبليغات انتخاباتي اعضاي شورا تعبير كرده و نسبت به آن انتقاد كردند.
7151/6065