۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۰
کد خبر: 82103795
T T
۰ نفر
ورزشكار شایسته زنجانی به مسابقات آسیایی پاورلیفتینگ با لوازم اعزام شد

زنجان - ایرنا- رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان از اعزام هادی افشار احمدی ورزشكار شاخص و شایسته نوجوان زنجانی به رقابت های آسیایی پاورلیفتینگ با لوازم خبر داد.

مهران زرگری روز سه شنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا افزود: این پیكارها از 20 خرداد جاری به مدت یك هفته در چهار رده سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشكسوتان در كشور هندوستان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینكه تیم پاورلیفتینگ با لوازم ایران با 18 ورزشكار برگزیده در این مسابقات حاضر می شود، اظهار كرد: هادی افشار احمدی كه از ركورد داران و جزو پدیده ها و نوابغ این رشته ورزشی است در دسته وزنی 74 كیلوگرم این رقابت ها به مصاف حریفان خواهد رفت.
زرگری با اشاره به اینكه این ورزشكار زنجانی در چندین دوره مسابقات پاورلیفتینگ و پرس سینه كشور به مقام قهرمانی دست یافته است افزود: افشار احمدی علاوه بر كسب نشان طلا در رقابت های پاورلیفتینگ بدون لوازم قهرمانی كه اسفند سال 94 در استان فارس برگزار شد توانست ركورد كشوری را به میزان 40 كیلوگرم بهبود بخشد.
وی با تاكید براینكه در مسابقات پاورلیفتینگ سه حركت ' اسكوات، پرس سینه و ددلیفت ' هركدام یك نشان طلا و مجموع آن نیز یك مدال طلا در پی دارد تصریح كرد: به دلیل مشكلات مالی فدراسیون و هیات بدنسازی و پرورش اندام زنجان، هزینه اعزام به پیكارهای آسیایی هندوستان كه مبلغ 90 میلیون ریال است توسط خود ورزشكار پرداخت شده است.
زرگری افزود: انتظار می رود حداقل بخشی از هزینه پرداختی، از سوی فدراسیون، اداره كل، هیات و دست اندركاران امر ورزش زنجان به منظور حمایت و قدردانی به هادی افشار احمدی این ورزشكار فخرآفرین زنجانی پرداخت شود.
وی افزود: فرشید سلطانی، رئیس كنفدراسیون پاورلیفتینگ آسیا و مجتبی ملكی مسئول كمیته پاورلیفتینگ فدراسیون تیم اعزامی به این رقابت ها كه بر اساس آخرین قوانین و مقررات فدراسیون جهانی برگزار می شود را همراهی خواهند كرد.
رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان گفت: سال 94 نیز در مسابقات پرس سینه قهرمانی آسیا كه در تاشكند ازبكستان برگزار شد، حامد تقی زاده نصیری ورزشكار بزرگسال زنجانی توانست نشان نقره دسته وزنی 105 كیلوگرم را برای ایران و استان زنجان به ارمغان آورد.
زرگری افزود: زنجان قطب پاورلیفتینگ كشور است و از اواخر سال 94 تاكنون بالغ بر 20 جام كشوری و 90نشان رنگارنگ توسط خانواده پاورلیفتینگ زنجان در رده های مختلف سنی به دست آمده است كه به حتم با حمایت های مسئولان فدراسیون و اداره كل در آینده شاهد درخشش هرچه بهتر و بیشتر در این رشته ورزشی زنجان خواهیم شد.
وی یادآور شد: سال 94 با تلاش های هیات و فخرآفرینی های ورزشكاران رتبه ورزش بدنسازی و پرورش اندام زنجان در بین 47 هیات از 29 به رتبه ششم رسید و در صورت حمایت های مادی و معنوی، ظرفیت برای دستیابی به رتبه درخور و شایسته تر وجود دارد.
597/6085