۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۵۵
کد خبر: 82104919
T T
۰ نفر

میزان طلاق در بیله سوار مغان 16 درصد افزایش یافت

۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۵۵
کد خبر: 82104919
میزان طلاق در بیله سوار مغان 16 درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - رییس ثبت احوال بیله سوار مغان از افزایش 16 درصدی میزان طلاق در این شهرستان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن خبر داد.

علی موسی پور روز چهارشنبه در جلسه ثبت وقایع حیاتی گفت: با توجه به بررسی های مشترك مركز اطلاع رسانی و پژوهش فرمانداری بیله سوار و ثبت و احوال این شهرستان در سال 94 برای هر شش ازدواج ، یك مورد طلاق به ثبت رسیده است.
وی گفت: در این مدت میزان ولادت نسبت به سال 93 هفت درصد كاهش ، میزان وفات 42 درصد كاهش و میزان ازدواج زوجین در این شهرستان در حد مطلوب بوده طوری كه در سال های 93 تعداد 582 ثبت ازدواج و در سال 94 تعداد 584 ازدواج به ثبت رسیده است.
او اظهار كرد: در دو ماه فروردین و اردیبهشت امسال نیز 114مورد ازدواج به ثبت رسیده كه نسبت به مدت مشابه پارسال 28 مورد كاهش یافته و همچنین میزان طلاق 16 مورد به ثبت رسیده كه در دو ماه اول سال گذشته 22مورد ثبت شده است.
وی همچنین از ارایه خدمات نوین الكترونیكی در ثبت احوال اعم از صدور شناسنامه مكانیزه بزرگسال ، آرشیو الكترونیكی اسناد سجلی و ایجاد مقدمات صدور كارت ملی هوشمند و اهمیت آنها در اتقان اسناد هویتی خبر داد.
جعفرپور مدیریت شبكه بهداشت و درمان شهرستان نیز در این جلسه با اشاره به جدی گرفتن بیماری های قلبی و عروقی كه 45 درصد مرگ و میر در سال گذشته در شهرستان به این بیماری اختصاص داشت گفت: پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی و كنترل و مراقبت های پزشكی در این بخش می تواند در كاهش آمار وفات و حفظ نیروهای انسانی و سرمایه های نظام مثمر ثمر باشد.
او افزود: ابتلا به سرطان با 18درصد ، اتفاقات و حوادث هشت درصد و بیماری های تنفسی ، عصبی ، روانی ، عفونی و غدد هر كدام با یك و نیم درصد از جمله عوامل دیگر وفات شهروندان در این شهرستان بوده است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، كریم خسروی سرپرست معاونت فرمانداری بیله سوار نیز گفت: ثبت و تهیه آمار و ارقام و بكارگیری آن نقش حیاتی در رشد و توسعه اقتصادی كشور دارد.
او افزود: دهیاران باید در ثبت وقایع حیاتی در روستاها همكاری بیشتری داشته باشند و آموزش و پرورش نیز در زمینه عكس دار كردن شناسنامه دانش آموزان و اطلاع رسانی همكاری و اطلاع رسانی كند.
وی همچنین با اشاره به رشد شاخص های كمی و كیفی در ثبت احوال شهرستان اظهار كرد: احساس نیاز به خدمات ثبت احوال بیانگر نقش منحصر بفرد ثبت احوال در دنیای امروز است و تعیین مكانی دقیق شهرستانی و حتی شهری و روستایی طلاق ها بسیار مهم است و می تواند در آسیب شناسی موضوع تاثیر بسزایی داشته باشد.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
6018/6016