۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۰۲
کد خبر: 82105955
T T
۰ نفر
دیدار خانواده شهدا روحیه خدمتگزاری مسئولان را دوچندان می كند

اراك - ایرنا - استاندار استان مركزی گفت: دیدار باخانواده شهدا و ایثارگران، روحیه خدمتگزاری را در وجود مسئولان دوچندان می كند.

محمود زمانی قمی شامگاه چهارشنبه در دیدار با خانواده های شهیدان بهمن و محمد مسافر و عزت الله عابدی افزود: امنیت ، آرامش و ثبات كنونی میهن اسلامی مرهون رشادت و جانفشانی های تمامی شهدای گرانسنگ است.
وی تاكیدكرد: شهدا مظهر عزت و افتخار ایران اسلامی هستند و آحاد جامعه باید همواره از سیره این عزیزان الگو بگیرند.
استاندار استان مركزی اظهاركرد: خانواده های معظم شهدا به واسطه این كه بهترین و ارزشمندترین ثمره زندگی خود را به جبهه های نبرد حق علیه باطل فرستادند تا از كیان ایران اسلامی دفاع كنند حق بزرگی به گردن تك تك آحاد جامعه دارند و احترام و تكریم آنان واجب است.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مركزی گفت: مسئولان باید هر از گاهی از فعالیت ها و مشغله روزانه فاصله بگیرند و با دیدار از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران ضمن ارج نهادن به صبر و استقامت این افراد، در راستای حل مشكلات آنان گام بردارند.
زمانی قمی افزود: خانواده های معظم شهدا با پرورش فرزندانی برومند، مایه عزت ایران اسلامی شدند و شهدا نیز با اقتدا به امام حسین (ع) امنیت، استقلال و آرامش جامعه را برای ما به ارمغان آوردند.
وی گفت: رسیدگی به امور اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران باید در اولویت برنامه مسئولاان استان مركزی باشد و هیچ كوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست.
استاندار استان مركزی بر رسیدگی به شرایط خانواده شهدا و ایثارگران كه تبعیت غیر ایرانی دارند نیز تاكید كرد.
مدیر كل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مركزی نیز در این دیدار گفت: شهدا به دلیل نثار خون پاك خود در راه دفاع از ارزش ها و آرمان های بلند و متعالی اسلام حق بزرگی بر گردن جامعه دارند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن هنرمند افزود: وظیفه رسیدگی به وضعیت خانواده معظم شهدا و ایثارگران ، افتخار بزرگی است كه نصیب ما شده و در حد توان تلاش می كنیم با همكاری مسئولان ارشد استان مركزی ، مشكلات مختلف این قهرمانان و اسطوره های صبر و پایداری برطرف شود.
وی بیان كرد: خانواده معظم شهدا و ایثارگران از كم توقع ترین افراد جامعه هستند و بیش از هر چیز دغدغه انقلاب و نظام اسلامی و تاسی از ولایت فقیه را دارند.
در این دیدارها پدر شهیدان مسافر و نیز مادر شهید عابدی با ذكر خاطراتی از فرزندان شهیدشان برای خدمتگزاران این كشور موفقیت روزافزون مسالت كردند و خواستار ترویج آرمان های امام (ره) و شهدا در جامعه شدند.
آنان افزودند: نسل های سوم و چهارم انقلاب اسلامی آگاهی چندانی نسبت به سیره شهدای گرانسنگ هشت سال دفاع مقدس ندارند بنابراین مسئولان باید نسبت به این مهم بیش از پیش تلاش كنند.
زمانی قمی در این دیدارها با اهدای لوح از خانواده های شهیدان محمد و بهمن مسافر و عزت الله عابدی به پاس تربیت فرزندانی كه جان خود را برای دفاع از میهن در طبق اخلاص نهادند و به فیض شهادت نائل آمدند، قدردانی كرد.
شهید محمد مسافر متولد 1339 در مهرماه سال 1361 در سن 22 سالگی در درگیری با مناقین در شهر اراك به شهادت رسید و برادر او بهمن مسافر متولد 1348 كه به عنوان بسیجی به جبهه های حق علیه باطل شتافته بود اسفندماه 1365 در منطقه عملیاتی شلمچه در سن 17 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهید عزت الله عابدی متولد 1342 نیز به عنوان یكی از پاسداران انقلاب اسلامی در سال 1364 در حال دفاع جانانه از كشورمان در منطقه عملیاتی فاو در سن 22 سالگی شربت شهادت را نوشید.
مدیران كل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری، مشاوران استاندار مركزی در امور ایثارگران و نهادها، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اراك و جمعی از مسئولان محلی در این دیدارها حضور داشتند.
استان مركزی شش هزار و 300 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی كرده است.
6066/6013/