۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۹
کد خبر: 82107818
T T
۰ نفر
ورزشكار زنجانی در مسابقات پاورلیفتینگ با لوازم آسیا فخرآفرین شد

زنجان - ایرنا - رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان گفت: ورزشكار شاخص و شایسته زنجان با حضور توانمند در رقابت های قهرمانی پاورلیفتینگ با لوازم آسیا، فخرآفرین شد.

مهران زرگری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هادی افشار احمدی از ورزشكاران نوجوان زنجانی توانست در ایندوره از پیكارها كه در هندوستان برگزار شد با كسب چهار نشان برنز مقام سوم را از آن خود كند.
وی اظهار كرد: این ورزشكار مجرب كه از ركورد داران و جزو پدیده ها و اسطوره های این رشته ورزشی است در دسته وزنی 74 كیلوگرم این رقابت ها به مصاف حریفان رفت و توانمندی های این رشته ورزشی ایران و به تبع آن استان زنجان را در آسیا به رخ قدر كشید.
زرگری با بیان اینكه مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا از 20 خرداد به مدت یك هفته و در اوزان مختلف و در چهار رده سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشكسوتان در هندوستان آغاز شده و تیم پاورلیفتینگ با لوازم ایران نیز با 18 ورزشكار برتر در این مسابقات حاضر شده است افزود: افشار احمدی كه از ورزشكاران با اخلاق این رشته ورزشی می باشد در چندین دوره از مسابقات پاورلیفتینگ و پرس سینه كشور به مقام قهرمانی دست یافته است متاسفانه در این رقابت ها نتوانست انتظارات را برآورده سازد كه به حتم سختی های رسیدن به محل مسابقه و نبود استراحت كافی در این میان نقش داشته است.
وی یادآور شد: در مسابقات پاورلیفتینگ سه حركت 'اسكوات، پرس سینه و لیفت ' هركدام یك نشان طلا و مجموع آن نیز یك مدال طلا در پی دارد تصریح كرد: این ورزشكار توانست به ترتیب با 210 كیلوگرم، 130 كیلوگرم و 230 كیلوگرم، توان خود را به منصه ظهور بگذارد.
زرگری افزود: در این رقابت ها انتظارات هیات از این ورزشكار شایسته زنجانی كه ركوردار ایران در این رشته است بیشتر بود اما با این حال برای كسب نشان، تلاش بسیار مضاعفی كرد كه این قابل تقدیر و تحسین است و این فخرآفرینی را كه حاصل تلاش و زحمات جمعی می باشد به خانواده بزرگ هیات بدنسازی و پرورش اندام تبریك و تهنیت می گویم.
وی تصریح كرد: اینكه افشار احمدی در این رقابت ها به مدال برنز دست یافت در حقیقت نشان دهنده این است كه سطح این دوره از مسابقات به ویژه در رده سنی نوجوانان به لحاظ كیفی بسیار بالا بوده و سختی های خاص به خود را داشته اما وی با غیرت و تعصب ایرانی به رویارویی با حریفان رفته و برای كسب این جایگاه از جان مایه گذاشته است.
زرگری با اشاره به اینكه به دلیل مشكلات مالی فدراسیون و هیات بدنسازی و پرورش اندام زنجان، هزینه اعزام به پیكارهای آسیایی هندوستان كه بیش از 90 میلیون ریال بود توسط خود این ورزشكار پرداخت شده است افزود: انتظار می رود حداقل بخشی از هزینه پرداختی، از سوی اداره كل ورزش و جوانان، استانداری، شورای شهر و دست اندركاران امر ورزش زنجان به منظور حمایت و قدردانی به این ورزشكار فخرآفرین زنجانی پرداخت شود.
وی یادآور شد: پارسال در مسابقات قهرمانی پرس سینه آسیا كه در ازبكستان برگزار شد، حامد تقی زاده نصیری ورزشكار بزرگسال زنجانی توانست نشان نقره دسته وزنی 105 كیلوگرم را برای ایران و استان زنجان به ارمغان آورد.
زرگری افزود: زنجان قطب پاورلیفتینگ كشور است و از اواخر سال 94 تاكنون بالغ بر 20 جام كشوری و 90نشان رنگارنگ توسط خانواده پاورلیفتینگ زنجان در رده های مختلف سنی به دست آمده است كه به حتم با حمایت های فدراسیون، اداره كل ورزش و جوانان و در آینده شاهد درخشش هرچه بهتر و بیشتر در این رشته ورزشی زنجان خواهیم شد.
رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان گفت: این رشته ورزشی زنجان به رغم درخشش در مسابقات كشوری و برون مرزی بسیار مظلوم واقع شده كه به جد نیازمند حمایت های مادی و معنوی است.
597/6085