۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۵۸
کد خبر: 82109496
T T
۰ نفر

حمام قلعه همدان براي حضور مردم آماده شد

۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۵۸
کد خبر: 82109496
حمام قلعه همدان براي حضور مردم آماده شد

تهران- ايرنا- حمام تاريخي قلعه همدان پس از تحويل به بخش خصوصي پس از ماه مبارك رمضان آماده ورود و پذيرايي از مردم خواهد بود.

به گزارش روز يكشنبه گروه فرهنگي ايرنا از روابط عمومي صندوق احيا، بهره بردار بخش خصوصي حمام تاريخي قلعه همدان در حضور كارشناسان صندوق احيا و نمايندگان ميراث فرهنگي استان همدان، پس از انجام ارزيابي اوليه از شرايط فعلي بنا، اين مجموعه را براي احياء و بهره برداري تحويل گرفت.
مزايده واگذاري بناي تاريخي حمام تاريخي قلعه همدان پيشتر توسط صندوق احيا برگزار و برنده اين مزايده در اسفند ماه سال گذشته مشخص شده بود.
صندوق احيا در ادامه نيز بر مراحل مرمت، احيا و بهره برداري از اين بناي تاريخي نظارت خواهد داشت.
بر اساس قرارداد منعقد شده مراحل مرمت و آماده سازي اين بنا يك ماه ادامه خواهد داشت و بدين ترتيب بعد از ماه مبارك رمضان درهاي آن به روي گردشگران و شهروندان همداني با كاربري پذيرايي گشوده خواهد شد.
حمام قلعه يكي از زيباترين حمام‌ هاي استان همدان است كه با معماري ايراني اسلامي در اين شهر واقع شده است. حمام قديمي قلعه معروف به حمام حاج محمد سعيد در يكي از محله‌ هاي قديمي و اصيل همدان به نام محله قلعه يا قاشق تراشان واقع در خيابان شريعتي قرار گرفته ‌است. اين حمام احتمالاً در اواخر دوره قاجار بنا شده و داراي مساحتي حدود يكهزار و 500 مترمربع است.
فراهنگ**3079**1027