به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا وطنی روز دوشنبه در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان گنبدكاووس اظهار داشت: برای تحقق و عینیت بخشیدن به این نگاه، ارتقای مدیریت آموزشگاه و بهبود مدیریت منابع به عنوان دو رویكرد در دستور كار آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وی، انتخاب این دو رویكرد را در راستای طرح تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش دانست و گفت: برای ارتقای مدیریت آموزشگاه، مدیر مدرسه باید ضمن مجهز كردن خود به توانمندی، مهارت و انگیزه، با برنامه ریزی اصولی از ظرفیت های انجمن اولیا و مربیان، شورای معلمین و شورای دانش آموزی به عنوان سه ستون اصلی مدرسه به نحو احسن استفاده نماید.
وطنی با اشاره به تاثیرگذاری آموزش و پرورش درحوزه اجتماعی و اقتصادی، اضافه كرد: این استان 315 هزار دانش آموز دارد كه اگر دانش آموزان آن تنها یكبار درسال به اردوی استانگردی بروند، 315 هزار گردشگر و مزایای اقتصادی آن به گلستان بر می گردد.
وی تصریح كرد: درحوزه اجتماعی نیز مدارس می توانند با برگزاری كلاس های مختلف برای اوقات فراغت دانش آموزان و خانواده های آنان برنامه ریزی نمایند و تابستان امسال هر مدرسه باید حداقل دو پایگاه ورزشی و نشاط و قرآن باید دائر نماید.
مدیركل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان كرد: مدیر مدرسه به عنوان رهبر باید از ظرفیت های انجمن اولیا و مربیان، شورای دانش آموزی و شورای معلمان درحوزه های مختلف استفاده كند.
وطنی، استفاده بهینه از منابع انسانی بر اساس استانداردهای تعریف شده را از دیگر وظایف مدیران مدارس دانست و گفت: درحال حاضر 11 هزار كلاس درس در استان گلستان و به ازای هر كلاس درس دو نیروی پشتیبان وجود دارد درحالی كه می توان با برنامه ریزی و استانداردسازی شرح وظایف، به ازای هر پنج كلاس درس یك پشتیبان داشت.
وی با تاكید برضرورت استفاده بهینه از نیروی انسانی درمدارس با سازماندهی صحیح نیروها، افزود: باید با ایجاد انگیزه در نیروهای موجود بهره وری را افزایش دهیم و نباید همواره به دنبال افزایش نیرو باشیم.
وطنی، مشاركت دادن اولیا درطرح های پرورشی و اجتماعی را از دیگر وظایف مدیران مدارس دانست و اضافه كرد: مدرسه به عنوان یك محیط امن و مورد اعتماد خانواده ها یك فرصت خوب برای پرورش و تربیت نسل آینده در راستای اهداف نظام تعلیم و تربیت است و دراین خصوص می توان كلاس های اوقات فراغت را درساعات تعطیل مدارس با مشاركت خانواده ها برگزار كرد.
وی، برگزاری كلاس های آموزش خانواده، كلاس های آموزشی برای معلمان دوره ابتدایی و توجه جدی به فعالیت های اجتماعی و مذهبی بیشتر و تقویت روحیه تعاون در این دوره تحصیلی را ضروری دانست و بر اجرایی كردن آن تاكید كرد.
علی رضا حسین زاده مدیر آموزش و پرورش گنبدكاووس نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مدارس و نیروی انسانی شاغل و بازنشسته، از برپایی 387 پایگاه طرح اوقات فراغت در مدارس، كانون های فرهنگی و ورزشی این شهرستان در تابستان امسال خبر داد.
آموزش و پرورش شهرستان 360 هزار نفری گنبدكاووس درشرق استان گلستان افزون بر 61 هزار دانش آموز، 3700 فرهنگی شاغل و حدود سه هزار فرهنگی بازنشسته دارد.
/3039/1860
مدیركل آموزش و پرورش گلستان:
مدرسه محور تحول است، مدیران به این نگاه عینیت بخشند
۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۳
کد خبر:
82110622
گنبدكاووس - ایرنا - مدیركل آموزش و پرورش گلستان با محور تحول دانستن مدرسه در یك محله و آموزش و پرورش دریك شهرستان، برلزوم عینیت بخشیدن به این نگاه توسط مدیران مدارس و مدیران آموزش و پرورش تاكید كرد.