۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۲
کد خبر: 82112102
T T
۰ نفر

نمایشگاه قرآن مشهد در سطح كشور بی نظیر است

۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۲
کد خبر: 82112102
نمایشگاه قرآن مشهد در سطح كشور بی نظیر است

مشهد- ایرنا- مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در مشهد به دلیل ویژگیهای خاصی كه دارد در سطح كشور بی نظیر است.

سعید سرابی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: یكی از نكاتی كه این نمایشگاه را متمایز می كند استمرار در برگزاری مداوم و برجسته شدن موضوع عترت در آن است.
وی ادامه داد: بسیاری از مسئولان باور دارند كه این نمایشگاه می تواند نتایج بسیار ارزشمندی را در حوزه ترویج مفاهیم دینی از خود برجای بگذارد.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: دلیل این اثرگذاری زیاد نیز موقعیت خاص مشهد است كه از آن به عنوان قطب قرآن در سطح جهان اسلام یاد می شود.
وی افزود: یازدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از روز چهارشنبه نهم ماه مبارك رمضان برابر با 26 خرداد در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد تا روز 16 ماه مبارك رمضان ادامه خواهد داشت.
سرابی ادامه داد: امسال در یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد هزار غرفه درخواست حضور كردند اما با توجه به امكانات و پیش‌بینی صورت گرفته 700 غرفه پذیرفته شد.
وی گفت: نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در فضای 18 هزار مترمربع و 24 بخش برپا می‌شود كه در این راستا تلاشهای زیادی برای افزایش كیفیت نمایشگاه انجام گرفته است.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به راه اندازی كمیته محتوایی در این دوره از نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نیز اشاره و بیان كرد: این كمیته جلساتی را با حضور سازمانها و نهادهای برای بهبود كیفیت برپا كرده است.
معاون قرآن و عترت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: نمایشگاه قرآن مشهد دارای 32 كمیته است.
حجت الاسلام محمدتقی كاظمی نسب ' ناشران، مراسم محافل قرآنی، هنرهای تجسمی قرآنی، كودك و نوجوان، موسسات فرهنگی، تشكلات مردمی، عفاف و حجاب' را از جمله بخشهای این نمایشگاه برشمرد.
وی افزود: در بخش بین الملل نیز در حوزه قرآن و فرهنگ ملل اسلامی با مشاركت جامعه المصطفی نمایندگانی از 27 كشور دنیا و در بخش هنرمندان قرآنی توسط سازمان و فرهنگ ارتباطات اسلامی نیز نمایندگانی از هفت كشور مسلمان حضور می یابند.
وی برپایی هشت همایش تخصصی با محوریت قرآن، 18 نشست تخصصی، رونمایی از 10 اثر قرآنی جدید، برگزاری نشست سبك زندگی، محفل انس با قرآن، جنگ قرآنی، مراسم سحری خوانی، نمایش نامه خوانی، شبهای تئاتر و شعر قرآنی را نیز برنامه های جانبی یازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد اعلام كرد.
پارسال دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد در محل نمایشگاه دائمی بین المللی این شهر با 700 غرفه در 27 بخش حوزوی، دانشگاهی، عفاف و حجاب، قرآن، عترت، جلسات و محافل قرآنی و نیز حضور 27 نماینده از كشورهایی همچون عراق، سوریه، مصر و پاكستان برپا شد.
250 موسسه قرآنی در سطح خراسان فعالیت دارند.
7498/1858