۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۰۱
کد خبر: 82118468
T T
۰ نفر
استاندار: نباید با نام شهدا هزینه های اضافی را به مردم تحمیل كرد

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینكه برگزاری كنگره سه هزار شهید استان كار باارزشی است گفت: نباید با نام شهدا هزینه های اضافی را به مردم تحمیل كرد بلكه باید با حداقل هزینه بهترین كار را انجام داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از اداره كل روابط عمومی استانداری؛ سید علی اكبر پرویزی یكشنبه در شورای سیاستگذاری سه هزار شهید استان افزود: برگزاری كنگره سه هزار شهید همزمان با سالگرد سفر مقام معظم رهبری ، بهترین فرصت برای معرفی استان است.
به گفته وی ، باید تمام دستگاه های اجرایی در راستای وظایف و برگزاری این كنگره ، مشاركت فعالی داشته باشند.
مقام عالی دولت در استان افزود: در برگزاری كنگره سه هزارشهید استان ، مهم ترین هدف هماهنگی بین بخشی دستگاه های اجرایی است اما اگر نگاه ما فقط منوط به تامین اعتبارها و سپس انجام امور باشد نمی توانیم با این رویكرد كار را به درستی انجام دهیم.
وی خاطر نشان كرد: اعتباراتی در قانون برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و یا فرهنگ اقامه نماز در نظر گرفته شده كه می توانیم از این فرصت قانونی برای برگزاری بهتر این كنگره بهره مند شویم.
وی با تاكید بر اینكه در برگزاری این كنگره باید فراتر از مباحث اداری عمل كرد، تصریح كرد: داشتن اعتقاد قلبی و باور برای برگزاری بهتر این كنگره می تواند كمك كند تا مشكلات قابل حل شود.
پرویزی تصریح كرد: باید از ظرفیت های موجود دستگاه های اجرایی بهره گرفت چرا كه اعتبارهای استانی محدود است و هیچ مبلغ خاصی برای این كار بزرگ پیش بینی نشده اما دنبال راهكار قانونی برای هزینه ها و هماهنگی با دیوان محاسبات هستیم و تا از اعتبار استان بخشی را برای برگزاری كنگره اختصاص دهیم.
پرویزی اظهار داشت: شهرداری ها و صداو سیما باید فضاسازی مناسب تبلیغاتی را برای برگزاری این كنگره بزرگ و باارزش انجام دهند تا مردم ملموس تر این فضای معنوی را مشاهده كنند.
فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی، هم از شكل گیری 20 كمیته متناسب با فعالیت های كنگره خبر داد و گفت: مقدمات لازم برای مشاركت دستگاه های دولتی استان در راستای برگزاری كنگره فراهم شده است.
سردار سیدحسن مرتضوی، به برگزاری 60 درصد یادواره شهدا در استان اشاره كرد و افزود: 50هزار جلد كتاب در راستای اجرای كنگره تولید شده و آماده توزیع است.
وی با بیان اینكه تا زمان برگزاری كنگره 110 كتاب درباره شهدا آماده خواهد شد، اظهار كرد: كنگره به مدت چهار روز از 24 ام مهرماه سال جاری با كنگره های ایثارگران جامعه زنان استان، دانش آموزان و فرهنگیان، دانشجویان، اساتید و طلاب شروع و سرانجام كنگره اصلی با حضور جامعه ایثارگران، خانواده شهدا و مردم در 27 ام مهرماه 95 به پایان خواهد رسید.
استان 936 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق كشور واقع شده است.
6003 /1744