۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۱۲
کد خبر: 82120016
T T
۰ نفر

آغاز برداشت گندم در استان يزد

۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۱۲
کد خبر: 82120016
آغاز برداشت گندم در استان يزد

يزد - ايرنا - رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان يزد گفت: كار برداشت محصول گندم در سطح 12 هزار و 500 هكتار از گندم زارهاي اين استان آغاز شده است .

سيدجمال سجادي پور روز دوشنبه در بازديد از مزارع گندم ابركوه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: از اين ميزان سطح زيركشت با احتساب برداشت سه هزار و 700كيلوگرم گندم در هكتار در مجموع بيش از 46 هزارتن گندم برداشت مي شود.
وي با بيان اينكه اين ميزان سطح زير كشت بيشتر در شهرستان هاي خاتم ، ابركوه ، بهاباد و يزد است افزود: كاربرداشت گندم در استان توسط 40دستگاه كمباين بومي و مهاجر و همچنين 160دستگاه دروگر آغازشده و تا اواخر تيرماه سال جاري ادامه خواهد داشت.
اين مسئول قيمت خريد گندم از كشاورزان در سال زراعي جاري را به ميزان هر كيلوگرم 12 هزار و 705 ريال اعلام و خاطرنشان كرد: اين رقم نسبت به سال گذشته 10درصد افزايش داشته است.
سجادي پور با بيان اينكه برنامه ريزي خوبي براي خريد گندم دراستان يزد انجام شده گفت: 11 مركز خريد شركتهاي تعاوني روستائي و بخش خصوصي، گندم مازاد برمصرف كشاورزان را در سطح استان خريداري مي كنند.
وي با بيان اينكه رقم هاي گندم كشت شده دراستان شامل سيوند، پيشتاز، سيستان ، افق ، روشن كوير و بم است پيش بيني كرد در سال جاري بيش از 16 هزار تن گندم مازاد بر مصرف كشاورزان تحويل شركت غله و خدمات بازرگاني استان شود.
سالانه از سطح 158 هزار و 565 هكتار زمينهاي قابل كشت در استان يزد ، بيش از يك ميليون تن انواع محصولات كشاورزي توليد مي شود.
7539/ 6197