۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۰
کد خبر: 82122425
T T
۰ نفر

29زندانی غیرعمد جهرم سال گذشته آزاد شدند

۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۰
کد خبر: 82122425
29زندانی غیرعمد جهرم سال گذشته آزاد شدند

شیراز- ایرنا- مدیرعامل ستاد دیه استان فارس گفت: تعداد 29 زندانی جرائم غیر عمد سال گذشته از زندان جهرم آزاد شدند.

به گزارش ایرنا ،سیدرضا اسكندری چهارشنبه در جشن گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان جهرم اظهارداشت: تعداد زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان جهرم در سال گذشته 33 نفر بود كه جرم 22 نفر آنها مالی و 11 نفر نیز دیه بوده است.
اسكندری با بیان اینكه مجموع بدهی زندانیان جرایم غیرعمد جهرم در سال 94 مبلغ سه میلیارد و 800 میلیون تومان بود كه مبلغ 2 میلیارد و 300 میلیون تومان از شاكیان تخفیف گرفته شده است، گفت: تعداد 29 زندانی سال گذشته از زندان جهرم آزاد شدند.
وی با اشاره به وجود 52 زندانی جرایم غیر عمد در زندان جهرم گفت: ستاد دیه استان فارس 200 میلیون تومان به آزادسازی این زندانیان اختصاص داده است.
اسكندری با اشاره به ورود كمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس به امر آزادی زندانیان غیرعمد گفت: این نهاد برای آزادی زندانیان با بدهی زیر 10 میلیون تومان تسهیلاتی را به صورت قرض‌الحسنه و بدون ضامن اختصاص داده است.
رئیس ستاد دیه استان فارس گفت: از چند سال پیش تاكنون بیش از هفت هزار زندانی در زندان‌های استان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.
وی به برگزاری 15 جشن گلریزان آزدسازی زندانیان جرایم غیرعمد در استان فارس در ماه رمضان امسال اشاره كرد و گفت: بخشی از این جرایم مربوط به تصادفات است كه با اتخاذ برخی قوانین توسط مسئولان از جمله اجباری شدن بیمه شخص ثالث شاهد كاهش آمار تصادف، صدمات و مشكلات ناشی از آن در سال‌های اخیر هستیم.
مدیرعامل ستاد دیه استان فارس با اشاره به آزادی 615 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های سراسر استان در سال گذشته بیان كرد: مجموع بدهی این تعداد زندانی 101 میلیارد تومان بود كه 64 میلیارد تومان از آن از شاكیان تخفیف داده شد.
7369 / 1876