۳ تیر ۱۳۹۵، ۷:۱۸
کد خبر: 82123285
T T
۰ نفر
2میلیارد ریال در جشن گلریزان شیروان جمع آوری شد

شیروان- ایرنا- بیش از دو میلیارد ریال در جشن گلریزان شیروان جمع آوری شد كه ركورد گلریزان كمك به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان خراسان شمالی شكسته شد.

به گزارش ایرنا، رییس دادگستری شهرستان شیروان چهارشنبه شب در مراسم جشن گلریزان شیروان گفت: هم اكنون 29 زندانی جرائم غیر عمد با بدهی 36 میلیارد و 730 میلیون ریال در زندان شهرستان شیروان محبوس هستند.
رضا امامی راد با بیان اینكه سال گذشته با كمك خیرین در جشن گلریزان آزادی 25 زندانی جرائم غیر عمد در این شهرستان فراهم شد اظهار كرد: كل محكومیت بدهی این تعداد 15 میلیارد و 780 میلیون ریال بود كه از این میزان 770 میلیون ریال كمك های مردمی در جشن گلریزان، هشت میلیارد و 70 میلیون ریال توسط ستاد دیه استان و شش میلیارد و 930 میلیون ریال گذشت شكات و طلب كاران بوده است.
وی آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را از اهداف جشن گلریزان عنوان كرد و گفت: با كمك های خیرین زمینه آزادی بسیاری از زندانیان فراهم می شود و هر چه میزان كمك ها را افزایش دهیم ستاد دیه نیز به همان میزان كمك خواهد كرد.
دادستان شهرستان شیروان گفت: هم اكنون تعدادی از مجرمین جرائم عمد و غیر عمد در كارگاه های مختلف این شهرستان مشغول به كار هستند كه ماهانه 250 میلیون ریال در آمد دارند.
اسماعیل تركانلو با بیان اینكه 90 درصد از حقوق این زندانیان به خانواده های آنان پرداخت می شود اظهار كرد: باید شرایطی را فراهم كنیم كه پس از آزادی آنان از زندان برای آنان اشتغالزایی صورت گیرد زیرا كه اكثرا آنان به دلیل ضعف مالی و فقر زندانی شده اند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 كیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/1744