۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۰۴
کد خبر: 82126155
T T
۰ نفر

چند خبر از نيروي انتظامي خراسان شمالي

۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۰۴
کد خبر: 82126155
چند خبر از نيروي انتظامي خراسان شمالي

بجنورد- ايرنا- كشف 19 كيلو و 400 گرم ترياك در گرمه، دستگيري عامل هك تلگرام در اسفراين، توقيف 41 دستگاه موتور سيكلت متخلف در شيروان و دستگيري دو سارق در جاجرم از خبرهاي نيروي انتظامي خراسان شمالي در 24 ساعت گذشته است.

به گزارش روز شنبه پايگاه خبري پليس خراسان شمالي، فرمانده نيروي انتظامي شهرستان گرمه گفت: مقدار 19 كيلو و 400 گرم ترياك از يك دستگاه كاميون بنز كشف شد.
سرهنگ محمد حداديان افزود: در پي كسب گزارش رسيده مبني بر اينكه شخصي به هويت «ح.ع» ساكن بجنورد كه راننده كاميون مي باشد در امر تهيه مواد مخدر سنتي از استانهاي جنوبي و حمل به اين استان فعاليت دارد لذا موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.
وي اظهاركرد: ماموران با اقدامات اطلاعاتي و ميداني موفق شدند كاميون موردنظر را شناسايي كنند كه در نتيجه اقدامات فني مشخص شد متهم مقداري مواد مخدر را تهيه و در مسير انتقال به استان خراسان شمالي مي باشد.
وي تصريح كرد: اكيپي از ماموران اين پليس براي شناسايي و دستگيري متهم به محور مواصلاتي استان سمنان به شهرستان گرمه عزيمت كه تور ايست و بازرسي توسط ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان گرمه برقرار شد.
اين مقام انتظامي همچنين خاطرنشان كرد: ماموران در نهايت كاميون حامل موادمخدر را در پاركينگ حاشيه جاده ميامي به گرمه مشاهده كردند كه قصد داشته مواد مخدر را به يك دستگاه خودروي پژو 405 با پلاك ناخوانا تحويل دهد. بلافاصله ماموران براي دستگيري متهمان وارد عمل شدند كه راننده پژو 405 به محض روئيت خودروي ماموران متواري و راننده كاميون نيز دستگير شد.
فرمانده انتظامي شهرستان گرمه گفت: در بازرسي از كابين راننده كاميون بنز مقدار 19 كيلو و 400 گرم ترياك كشف و ضبط شد كه تلاش براي تعقيب و دستگيري راننده خودروي 405 بي نتيجه بوده و كاميون توقيفي به همراه راننده آن جهت سير مراحل قانوني به پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان گرمه منتقل شد.

***دستگيري عامل هك تلگرام در اسفراين
رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان خراسان شمالي از شناسايي و دستگيري عامل هك تلگرام و دسترسي غير مجاز به حريم خصوصي فردي در شهرستان اسفراين خبر داد.
سرهنگ علي اعتمادي گفت: خانمي اهل و ساكن شهرستان اسفراين با در دست داشتن شكواييه اي به اين پليس مراجعه و اذعان داشته اخيرا فرد يا افرادي با دسترسي و ورود غير مجاز به حريم داده هاي خصوصي ام، تلگرام بنده را هك كرده اند لذا تقاضاي رسيدگي به موضوع را دارم.
وي با بيان اينكه با دستور قضائي مراتب در دستور كار ماموران پليس فتا قرار گرفت، افزود: ماموران با انجام يكسري اقدامات فني و اطلاعاتي در فضاي مجازي نهايتا هويت واقعي متهم و فردي كه با تصرف شماره همراه ايرانسل و ارسال كد تلگرام به تلفن همراه شاكيه و اخذ پيامك بازخورد به بهانه دريافت شارژ رايگان اقدام به هك اكانت تلگرامي شاكيه و دسترسي و ورود غير مجاز به حريم داده هاي خصوصي وي كرده بود، شناسايي شد.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه متهم شناسايي شده اهل و ساكن شهرستان اسفراين بوده، بيان داشت: متهم پس از حضور در پليس فتا و ارائه مستندات پليس و تفهيم اتهام لب به اعتراف گشود و بزه انتسابي خود را پذيرفت.
رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان خراسان شمالي همچنين خاطرنشان كرد: متهم در اظهارات خود اذعان داشته شماره ناشناسي بر روي گوشي بنده موجود بوده ليكن از روي كنجكاوي اقدام به ارسال كد تلگرام و سپس هك تلگرام شاكيه نمودم و در حد كنجكاوي نيز تصاوير پروفايل وي را مشاهده ولي هيچ كدام از آنها را ذخيره نكردم و اينك از كرده خود پشيمانم.
سرهنگ اعتمادي افزود: برابر استعلام به عمل آمده شماره خط ايرانسل متهم متعلق به خانمي ساكن شهرستان آشخانه بوده كه به علت نامعلومي و بنا به اعلام متهم وي سيم كارت را پيدا كرده و مورد استفاده غير مجاز نموده است.
گفتني است متهم به همراه پرونده متشكله تحويل شعبه 2 بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب بجنورد شد.

***توقيف 41 دستگاه موتور سيكلت متخلف در 'شيروان'
فرمانده انتظامي شهرستان شيروان از توقيف 41 دستگاه موتورسيكلت متخلف و مزاحم در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ'مسعود وحيدي' در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، افزود: به منظور برخورد با موتورسواران متخلف كه آسايش شهروندان را سلب كرده بودند طرح ارتقا امنيت اجتماعي در سطح شهرستان برگزار شد.
وي با اشاره به اينكه اين طرح با حضور دادستان و همكاري عوامل راهور، كلانتري، ستاد، و يگان امداد در قالب 6 تيم محسوس و نامحسوس در خيابانهاي اصلي و پارك هاي شهرستان شيروان به اجرا گذاشته شد، افزود: در اين راستا تعداد 41 دستگاه موتورسيكلت متخلف بعلت نداشتن گواهينامه، پلاك و مزاحمت براي شهروندان راهي پاركينگ شده اند.
اين مقام انتظامي اظهار داشت: پليس مصمم است كه به صورت جدي و قاطعانه با خاطيان و برهم زنندگان نظم عمومي برخورد كند و اجازه نخواهد داد كه امنيت و آرامش شهروندان را به مخاطره بيندازند.
سرهنگ وحيدي در پايان از اجراي طرح هاي مشابه در آينده نزديك به منظور كاهش تصادفات، روانسازي ترافيك و افزايش آرامش و امنيت عمومي شهروندان اين شهرستان خبر داد.

***دستگيري 2 سارق در جاجرم
فرمانده انتظامي شهرستان جاجرم از دستگيري 2 سارق با 6 فقره سرقت از اصناف و اماكن عمومي خبر داد.
به سرهنگ'مهدي اسماعيليان' گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت از اماكن خصوصي در سطح شهرستان، بلافاصله موضوع در دستور كار مأموران كلانتري مركز اين فرماندهي قرار گرفت.
اين مقام انتظامي اظهار داشت: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي و استفاده از شگردهاي خاص يكي از سارقان را شناسايي و وي را مورد تعقيب و مراقبت قرار دادند.
وي در ادامه با اشاره به اينكه پس از شناسايي مخفيگاه سارقان، 2متهم دستگير شدند، خاطرنشان كرد: متهمان در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس به سرقت از دو واحد صنفي عكاسي و دو واحد صنفي سوپرماركت و سرقت از دفتر پيشخوان و يك مورد فروشگاه بدليجات به ارزش 100 ميليون ريال اعتراف كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان جاجرم در پايان با بيان اينكه با تلاش ماموران اموال مسروقه كشف و به مالباختگان استرداد شد، افزود: متهمان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.
استان 925 هزار نفري خراسان شمالي در شمالشرق كشور واقع است.
7183/ 6042