۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۲
کد خبر: 82128852
T T
۰ نفر

آغاز فعالیت 25 مدرسه هندبال در استان یزد

۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۲
کد خبر: 82128852
آغاز فعالیت 25 مدرسه هندبال در استان یزد

یزد - ایرنا - رییس هیات هندبال یزد گفت: 25 مدرسه هندبال دخترانه و پسرانه در این استان فعالیت خود را آغاز كردند.

ابوالفضل خوشنویس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 12 مدرسه در شهر یزد و بقیه در شهرستان های ابركوه ، بافق ، بهاباد ، خاتم و زارچ فعالیت خواهند كرد. .
وی ادامه داد: این مدارس زیر نظر مربیان مجرب در طول سال بخصوص تابستان نسبت به جذب و آموزش هندبال در رده های سنی پایه فعالیت می كنند .
این مسئول گفت: در مدارس هندبال زیر پوشش این هیات با همكاری بخش خصوصی و باشگاه های مختلف حدود 500 نفر عضویت دارند .
خوشنویس اظهار داشت: بر اساس آخرین ارزیابی بعمل آمده توسط فدراسیون هندبال ، هیات یزد در رتبه هفتم كشوری و در میان هیات های استان یزد در رده چهارم قرار دارد .
وی از برگزاری مسابقات هندبال قهرمانی منطقه شش كشور با حضور تیم های خردسالان و نونهالان یزد ، سیستان و بلوچستان و كرمان در مرداد ماه امسال خبر داد .
رییس هیات هندبال استان یزد به اهمیت آموزش و استعدادیابی به عنوان دو اولویت این اصلی هیات در كنار برگزاری مسابقات ، اعزام ها و میزبانی رقابت های كشوری اشاره و گفت: در اكثر مناطق و شهرستان های استان هیات های هندبال با حضور پیشكسوتان و فعالان این رشته در طول سال وظایف را انجام می دهند .
وی افزود: تاكنون افزون بر دو هزار نفر در رده های مختلف سنی در این رشته جذب و سازماندهی شده و زیر پوشش بیمه ورزشی قرار دارند .
این مسئول گفت: 10 نفر از بازیكنان هندبال استان یزد در رده های مختلف سنی به تیم های ملی دعوت شده و در مسابقات ملی و بین المللی نیز شركت دارند .
خوشنویس به اهمیت فرهنگ سازی این ورزش در بین خانواده ها و اشاره و خواستار همكاری دستگاه های فرهنگی، ورزشی و رسانه ها در تحقق این امر شد .
استان یزد با یك میلیون و 80 هزار نفر جمعیت دارای 47 هیات ورزشی و افزون بر 50 هزار ورزشكار زیرپوشش بیمه است .
7536/ 6197