۱۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۵
کد خبر: 82131359
T T
۰ نفر
هشدار هیات نجات غریق و غواصی همدان به شنا در آب های آزاد

همدان - ایرنا- رییس هیات نجات غریق و غواصی همدان نسبت به شنا در آب های آزاد بویژه سدها و آب بندها هشدار داد.

سیروس سوریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: همه ساله بویژه در فصل گرما شاهد استقبال علاقه مندان به شنا از سدها و آب گیرها هستیم كه البته با خطر غرق شدگی نیز همراه است.
وی اضافه كرد: افزایش دمای هوا و پربودن آب سدها و آبگیرها این امكان را برای اهالی ساكن در اطراف سدها و همچنین سایر مردم بویژه جوانان و نوجوانان مهیا ساخته تا برای ساعات سرگرمی به شنا بپردازند در حالیكه سدها مناسب شنا كردن نیست ضمن اینكه بسیاری از این افراد نیز اصول و فنون شنا را نمی دانند.
سوریان بیان كرد: شنا در تمامی سدها و آبگیرها ممنوع است و انتظار داریم شناگران به جای استفاده از این فضای خطرناك، در استخرهای شنا حضور یابند.
رییس هیات نجات غریق و غواصی همدان با تاكید بر لزوم فرهنگ سازی پیرامون خطرات ناشی از شنا در آب های آزاد گفت: خانواده ها باید نسبت به آگاه سازی فرزندان خود پیرامون شرایط غیر استاندارد سدها و آبگیرها برای شنا اقدام كنند نه اینكه با خطرات قطعی بی تفاوت باشند.
وی افزود: نظارت و كنترل و ایجاد امنیت در اماكن آبی و استخرهای موجود در محدوده شهر و شهرك ها بر عهده هیات ورزشی نجات غریق و غواصی است كه در طول سال های گذشته در اجرای این مهم و ایجاد امنیت كامل استفاده كنندگان مكان های آبی ورزشی تلاش لازم صورت گرفته منتهی نیاز است سایر دستگاه های مسوول در نظارت دقیق بر سدها و آبگیرها اقدام كنند.
وی بیان داشت: سركشی از مناطق آب های آزاد بویژه سدها ضروری است و انتظار داریم امسال از سوی دستگاه های مسئول نظارت دقیق و مداوم صورت بگیرد.
براساس آمارهای اعلام شده در استان همدان طی دو ماهه ابتدای امسال 5 نفر به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست داده اند كه به نسبت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
7520/6993