۱۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۷
کد خبر: 82131740
T T
۰ نفر
سرانه فضاي سبز تربت حيدريه 4.5متر زير استاندارد كشوري

تربت حيدريه- ايرنا- مسئول فضاي سبز شهرداري تربت حيدريه گفت: سرانه كنوني فضاي سبز در اين شهر هشت مترمربع است كه اين از ميانگين كشوري آن، كه 12.5 متر براي هر نفر است، 4.5 متر كمتر است.

سارا امينيان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: البته با احتساب فضاي سبز بوستان جنگلي پيشكوه و بهشت جواد، سرانه فضاي سبز هر شهروند تربت حيدريه به 32 مترمربع مي رسد.
از سرانه فضاي سبز استان خراسان رضوي هيچ عددي در دست نيست اما سرانه اين شاخص در مشهد 13 متر مربع است كه با احتساب باغهاي پيراموني شهر اين رقم به 26 متر مربع مي رسد.
امينيان با اشاره به وجود پنج بوستان عمومي و 15 بوستان محله در تربت حيدريه، مجموع درختان بوستان هاي اين شهر را دو هزار 100 اصله و درختان پارك هاي محلات را نيز 450 اصله عنوان كرد.
وي گفت: بوستان جنگلي پيشكوه نيز به مساحت 800 هكتار كه عمليات ساخت، تجهيز و آماده سازي آن از سال 78 در حاشيه شهر آغاز شده و ادامه دارد در تهويه و تلطيف هواي تربت حيدريه نقش موثري دارد.
مسئول فضاي سبز شهرداري تربت حيدريه هزينه توسعه و نگهداري فضاي سبز اين شهر را ماهانه افزون بر هشت ميليارد ريال عنوان و بيان كرد: براي آبياري اين فضاها از 10 حلقه چاه، پساب تصفيه خانه و نيز آب شرب شهر استفاده مي شود.
امينيان با بيان اينكه بوستان پيشكوه شامل گلزار شهدا، پارك سنگي، رستوران، كافه سنتي و مصلي است كه در آن وسايل تفريح كودكان قرار دارد، گفت: در داخل اين مجموعه پارك ويژه بانوان در زميني به مساحت 15 هزار مترمربع ايجاد و تا كنون بيش از هزار ميليارد ريال براي تجهيز آن هزينه شده است.
شهر 130 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب غربي مشهد قرار دارد.
6121/5132