راهپیمایی روز جهانی قدس در استان ها، تجلی همبستگی دربرابر صهیونیسم

استان ها- ایرنا- قشرهای مختلف مردم سراسر كشور در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر همبستگی خود را در حمایت از فلسطین و مبارزه با استكبار و صهیونیسم اعلام كردند.

به منظور وحدت كلمه و انسجام مسلمانان جهان، امام خمینی (ره) در روز 16 مرداد سال 1358 در پیامی روز جمعه آخر ماه مبارك رمضان را به عنوان
«روز جهانی قدس» تعیین كردند و عموم مسلمانان را به همبستگی در این روز بزرگ فراخواندند.
در پیام بنیانگذار جمهوری اسلامی به همین مناسبت آمده است: «روز قدس به عنوان محور وحدت جهان اسلام و نمایش اتحاد امت اسلامی درحمایت از فلسطین، معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن مشترك امت اسلامی و معطوف‌ سازی نگاه‌ها به آن و روشنگری پیوند آمریكا، وهابیت و صهیونیسم و پیوستگی و همدستی كاخ سفید، آل‌ سعود و صهیونیست‌ها در ایجاد تفرقه در جهان اسلام از اهداف برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس است».
به گفته امام (ره)، روز قدس، روز مقابله مستضعفان با مستكبران و یك روز جهانی است؛ روزی نیست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله ملت هایی است كه در زیر فشار ظلم امریكا و غیر امریكا بودند، روزی است كه باید مستضعفان در مقابل مستكبران مجهز شوند و دماغ مستكبران را به خاك بمالند.
ملت ایران با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس پاسخ كوبنده به جنایت ها و زیاده خواهی رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین می دهد و به دنیا اعلام می كند كه مسلمانان، بیت المقدس و فلسطین را فراموش نخواهند كرد.
همه ساله در راهپیمایی روز قدس مسلمانان جهان علاوه بر اعلام حمایت همه جانبه از مردم فلسطین، انزجار قلبی خود را از صهیونیست ها و اربابان و ایادی آنها ابراز می كنند.
روز قدس، روز حیات اسلام، روز بسیج اسلامی، روز اعلام همبستگی بین المللی و تلاش برای نجات قدس است.
در راهپیمایی امروز، با توجه به شرایط منطقه، همه مردم در سایه همدلی و همراهی، حماسه بی نظیری را در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان خلق كردند تا خواب دشمنان را آشفته كنند.
** مشهد
در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان مردم استكبارستیز مشهد مقدس راهپیمایی پرشور خود را در اعلام انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی آغاز كردند.
صبح جمعه همزمان با سراسر كشور گروه های مختلف از مجاوران و زائران، پیر و جوان، مرد و زن، با آغاز راهپیمایی از میدان 15 خرداد، مسیر مضجع نورانی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را در پیش گرفتند.
در طول مسیر پرچم كشور فلسطین در دست راهپیمایان خودنمایی می كند و طنین شعارهای مرگ بر آمریكا و مرگ بر صهیونیست هر لحظه بلندتر می شود. در میان انبوه جمعیت روزه دار، پارچه نوشته هایی با مضمون حمایت از جبهه مردمی انقلاب اسلامی در سراسر جهان و انزجار از گروه تكفیری داعش نیز به چشم می خورد.1922/ 7489 / 6053
** كرج
جوشش انقلابی مردم روزه دار استان البرز همزمان با سراسر كشور در حمایت از آرمان قدس و دفاع از مردم فلسطین در كرج و دیگر شهرستان های استان آغاز شد.
مردم البرز به خیابان ها آمده اند تا در روز قدس 95، بار دیگر با آرمان های امام (ره) تجدید پیمان و نفرت خود را از صهیونیسم جهانی اعلام كنند.
مردم روزه دار البرز در كرج مركز استان و شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان، فردیس و اشتهارد با حضور در خیابان ها و سردادن شعارهایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به سمت مصلاهای نماز جمعه به حركت درآمدند.
حضور پرشور مردم كرج در محل آغاز راهپیمایی در ساعت ابتدایی برگزاری مراسم نشان از این دارد كه راهپیمایی قدس 95 نیز با حضور گسترده مردم ظلم ستیز برگزار خواهد شد. 1535
** شهركرد
راهپیمایی روز جهانی قدس در همبستگی با مردم فلسطین در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان در نقاط مختلف چهارمحال وبختیاری آغاز شد.
در شهركرد مركز استان، راهپیمایی از چهارراه بازار به سمت چهارراه ولی عصر، چهارراه ابوعلی سینا، بلوار آیت الله طالقانی و مصلای بزرگ امام خمینی(ره) با شعارهای مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسراییل مردم روزه دار درحال برگزاری است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال وبختیاری گفت: مردم استان در خیزشی عظیم دركنار 'جبهۀ بزرگ مقاومت و بیداری اسلامی' در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، با غریو فریادهای توفنده، خشم و انزجار خود را از ددمنشی دجّالان خون آشام صهیونیست و حامیان آنان سر دادند.
علی گرجی در گفت و و با ایرنا افزود: امت اسلامی امروز با قلوبی مالامال از فیوضات ضیافت حق با حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس، اقتدار و عظمت اسلام را به جهانیان نشان می دهند. 2097
** اراك
مردم استان مركزی در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس همگام با مسلمانان جهان یكصدا فریاد مرگ بر اسرائیل سردادند و آزادی قدس شریف را از چنگال رژیم صهیونیستی خواستار شدند.
خیل عظیم مردان، زنان، پیر، جوان، كاسب، كارمند، دانشجو، روحانی، همه در روز حمایت از مردم فلطسین به خیابانها آمده اند تا بار دیگر خشم و انزجار خود را از جنایت ها ی اسرائیل اعلام كنند.
مردم استان مركزی با شروع راهپیمایی با حضور در مسیرهای تعیین شده با در دست داشتن نوشته هایی بر دفاع از پاره تن اسلام تاكید كردند و با سردادن شعارهایی همبستگی خود را با انتفاضه فلسیطن به نمایش گذاشتند.
این مراسم علاوه بر اراك مركز استان مركزی، در 100 نقطه شهری و روستایی استان برگزار شد.6012/6991
** رشت
همزمان با آخرین جمعه ماه مبارك رمضان كه به تدبیر امام راحل به روز قدس نامگذاری شد، مردم گیلان در راهپیمایی این روز بزرگ حضور یافته و با مشت های گره كرده، انزجار خویش را از جنایت های رژیم جعلی صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین اعلام كردند.
روزه داران شهر رشت از مسیرهای میدان شهدای ذهاب (شهرداری) ، ورزشگاه شهید عضدی، میدان پاسداران و مسجد جامع كاسه فروشان خود را به میدان مصلی رساندند و با حضور در راهپیمایی روز قدس ، ثابت كردند كه همچنان بر عهد خویش با امام امت پایبندند.
در شهرستان مرزی آستارا نیز راهپیمایان این یوم الله بزرگ را گرامی داشتند و با مظلومان فلسطین همدردی كردند.
راهپیمایی روز قدس علاوه بر مركز استان، در 51 نقطه دیگر از گیلان نیز برگزار شد. 2007
** قزوین
همزمان با سراسر كشور و در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان، مردم قزوین با اجتماع در محل های از پیش تعیین شده راهپیمایی روز جهانی قدس را لحظاتی پیش آغاز كردند.
در بین راهپیمایان روز جهانی قدس در قزوین، گروه های مختلف مردم اعم از پیر و جوان، زن و مرد، دانش آموز و دانشجو، كارمند و كارگر، روحانیان، اصناف و ورزشكاران در كنار مسئولان استانی، مدیران كل اداره ها و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی حضور چشمگیر دارند.
شهروندان قزوینی با سر دادن شعارهای الله اكبر الله اكبر، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریكا، فلسطین پیروز است، اسرائیل نابود است، در مسیرهای تعیین شده راهپیمایی ضمن اعلام حمایت از ملت ستمدیده فلسطین، انزجار خود را از جنایت های رژیم صهیونیستی و حامیان آن اعلام كردند.
به گزارش ایرنا، راهپیمایی روز جهانی قدس در تمامی شهرها و روستاها استان قزوین درحال برگزاری است.7389/8054
** بوشهر
اقشار مختلف مردم بوشهر در روز قدس به عنوان رستاخیز جهانی علیه جنایت های رژیم صهیونیستی یكصدا فریاد مرگ بر اسراییل و استكبار سردادند.
مردم دیار رئیسعلی دلواری همراه با مسئولان در حمایت از ملت مظلوم فلسطین با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس، همدلی و همزبانی را به نمایش گذاشتند.
امروز مردم بوشهر در 10 شهرستان،33 شهر و روستاها در گرمای بالای 40درجه به صحنه دفاع از ملت مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف آمده اند.
راهپیمایی روز جهانی قدس در بوشهر مركز این استان نیز ساعت 11 از خیابان امام خمینی (ره) مقابل بانك صادرات تا مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد. 6045/6047
** شیراز
راهپیمایی روز جهانی قدس ساعت 10:30 جمعه با حضور مردم ولایت مدار در بیش از 90 نقطه استان فارس برگزار شد.
مردم استان فارس با شعارهای مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر ضد ولایت فقیه، دست خدا بر سر ما خامنه ای رهبر ما و مرگ بر آل سعود خائن از استكبار جهانی اعلام برائت كردند.
در شهر شیراز راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور انبوه مردم بویژه زنان و جوانان از چهارراه 15 خرداد آغاز شد كه پس از طی خیابان لطفعلی خان زند، چهارراه مشیر، چهارراه پیروزی، خیابان شهید دستغیب با اجتماع در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) و برپایی نمازجمعه پایان می یابد.
در مسیر راهیپیمایی در شیراز غرفه های فرهنگی ویژه كودكان و نوجوانان و جوانان،نمایشگاه عكس، برگزاری مسابقات فرهنگی، نمایش 80 بنر درمورد افشای حقوق بشر آمریكایی برای بازدید عموم برپا شده است.3002/ 5054
** كرمان
مردم كرمان با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس، با نمایش وحدت، فریاد حمایت از مظلوم و بیزاری از ظالم را در هر كوی و برزن طنین انداز كردند.
راهپیمایی روز قدس در شهر كرمان ساعت 10 و 30 دقیقه با حضور پرشور مردم از چهارراه طالقانی به سمت مصلی بزرگ امام علی (ع) آغاز شد.
مردم در صفوف به هم فشرده مسیر خیابان های طالقانی، قدس، فلسطین، شورا و بلوار شهید عباسپور را با حمل پلاكارد و پارچه نوشته هایی در محكومیت رژیم غاصب صهیونیستی و حامیانش و سر دادن شعارهای ضد استكباری پیمودند.
راهپیمایان شعارهای مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسرائیل، جنایت اسرائیل، جنایت آمریكاست، این همه قتل و غارت حمایت آمریكاست، داعشی و تكفیری عامل اسرائیل است؛ سردادند.
گزارش های دریافتی از 23 شهرستان استان حاكی است راهپیمایی روز قدس در سراسر استان با حضور گسترده مردم برگزار شد.7440/3028
** سنندج
مردم كردستان نیز امروز همگام با دیگر هموطنان با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، فریاد مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسراییل سر دادند.
شركت كنندگان در راهپیمایی روز قدس درحالی كه دست نوشته هایی مزین به تصاویری از مبارزات مردم فلسطین و قبله اول مسلمانان قدس شریف در دست داشتند، نفرت خود را از استكبار جهانی به ویژه رژیم اشغالگر قدس اعلام كردند.
اقشار مختلف مردم سنندج نیز مانند سایر هموطنان خود از جمله بازاریان و كسبه، فرهنگیان، روحانیان، كاركنان ادارات مختلف، دانشگاهیان، دانش آموزان، مردان و زنان و پیر و جوان همه و همه در این راهپیمایی حضوری گسترده داشتند.
** تبریز
مردم آذربایجان شرقی در روز قدس، همراه با سایر هموطنان در سراسر كشور به خیابان ها آمدند تا شعار حمایت از فلسطین، آزادی قدس و مرگ بر اسرائیل را فریاد بزنند.
شهروندان 21 شهرستان استان در روز قدس امسال در تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی و اطاعت از رهبر معظم انقلاب به خیابان ها آمدند تا با مشت های گره كرده، حمایت خود را از مردم ستمدیده فلسطین به نمایش بگذارند.
مردم تبریز نیز از ساعت 10:30 از 9 مسیر اعلام شده به سمت مصلای امام خمینی (ره) این شهر به راه افتادند تا در لبیك گویی به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی در 37 سال قبل، مشت های خود را در اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی، گره بزنند.
راهپیمایان در روز قدس امسال باشكوه تر از گذشته با شعار 'فلسطین پیروز است، اسرائیل نابود است' لرزه بر دل صهیونیسم و حامیانش می اندازند.518
** یزد
راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه رمضان با حضور قشرهای مختلف مردم یزد برگزار شد و شركت كنندگان در راهپیمایی بانگ آزادی قدس شریف را سردادند.
مردم شهر یزد با حضور گسترده در این راهپیمایی كه از ساعت 11 صبح از میدان شهید بهشتی آغاز و در مسیرخیابان امام خمینی (ره)، میدان شهدا، خیابان قیام تا مسجد ملااسماعیل (میعادگاه نمازجمعه) ادامه یافت با در دست داشتن پلاكارد و سر دادن شعار، بار دیگر جلوه ای از استكبارستیزی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را به نمایش گذاشتند.
مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر آل سعود، مرگ بر استكبار جهانی و صهیونیسم، داعشی و تكفیری عامل اسرائیل‌ اند، مجاهد خدایی بجنگ تا رهایی از شعارهای راهپیمایان روز جهانی قدس در یزد بود.
در پایان این راهپیمایی قطعنامه سراسری در حمایت از ملت فلسطین و محكومیت رژیم اشغالگر قدس قرائت شد. 7532/ 6014/
** بندرعباس
در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان كه به نام روز جهانی قدس نامگذاری شده، فریاد مرگ بر اسرائیل در هرمزگان طنین انداز شد.
مردم هرمزگان در راهپیمایی این روز در صف های پیوسته، حماسه ای كم نظیر خلق كردند.
در بندرعباس مركز استان هرمزگان با وجود گرمای شدید هوا، مردم پیش از زمان اعلام شده برای آغاز راهپیمایی در محل حاضر بودند.
راهپیمایی امسال از روبروی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در سه راه گلزار شهدا در بلوار كمربندی آغاز و تا گلزار شهدای بندرعباس ادامه داشت.
راهپیمایان با حمل پارچه نوشته هایی با مضمون مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسراییل ، انزجار خود را از رژیم صهیونیستی و حامیانش اعلام كردند.
حاضران در راهپیمایی اعم از مردم، مسئولان سیاسی، نظامی، روحانیان، مدیران دستگاه های اجرایی،ضمن تجدید میثاق با امام راحل و رهبری و آرمان های انقلاب، با خلق حماسه ای دیگر در كارنامه انقلاب اسلامی ، جنایات های رژیم اشغالگر قدس را محكوم كردند.198/6048
** اهواز
راهپیمائی روز جهانی قدس همزمان با سراسر كشور در اهواز از ساعت 11 صبح جمعه آغاز شد.
هزاران نفر از مردم اهواز در آخرین جمعه ماه رمضان در گرمای طاقت فرسا به خیابانها آمدند تا با مردم فلسطین اعلام همبستگی كنند.
در این راهپیمائی گسترده اقشار مختلف مردم از زن و مرد و پیر و جوان مشتها را گره كرده اند تا بار دیگر حمایت قاطع خود را از مردم فلسطین كه سالها است مورد ستم رژیم نژادپرست صهیونیستی قرار گرفته اند اعلام كنند.
در این راهپیمائی جمعی از مسئولان لشكری و كشوری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران دستگاههای اجرائی استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ، روحانیون، دانش آموزان ، بسیجیان، ورزشكاران ، خانواده های معظم شهدا و دیگر اقشار مردمی حضور دارند.
راهپیمایان با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریكا ، مرگ بر آل سعود و مرگ بر آل خلیفه خشم و انزجار خود را از رژیم اشغالگر قدس اعلام داشتند.
این راهپیمائی در 70 نقطه شهری و روستائی استان خوزستان برگزار شد. 7152/6064
** زاهدان
مردم سیستان وبلوچستان در روز قدس به خیابانها آمدند و شیعه و سنی دست در دست یكدیگر فریاد حمایت از مردم مظلوم فلسطین سر دادند.
مردم سیستان و بلوچستان در گرمای شدید هوا امروز با زبان روزه از شمال تا جنوب این استان به خیابانها آمدند و با فلسطینیان مظلوم اعلام همبستگی و از رژیم غاصب صهیونیستی اعلام نفرت كردند.
امروز مردم سیستان وبلوچستان در بیش از 50 نقطه راهپیمایی روز جهانی قدس را برگزار كردند. 7311 /8005 /6081
** ایلام
بانگ مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریكا مردم ایلام در آخرین جمعه ماه رمضان و روز جهانی قدس در حمایت از مردم فلسطین در این استان طنین انداز شد.
اقشار مختلف مردم این استان با وجود گرمای هوا بویژه در شهرهای جنوبی استان با حضور گسترده در میعادگاه راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر مظلومیت و حقانیت فلسطین و قدس شریف را فریاد زدند.
مردم ایلام امروز در لبیك دوباره به فرمان تاریخی رهبر كبیر انقلاب در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز قدس، مشت های گره كرده خود را به نشانه حمایت از فلسطین و غزه بر دهان آمریكا و اسراییل كوبیدند.
مردم شهرهای 10 گانه استان ایلام با حضور گسترده در آیین های راهپیمایی روز قدس بار دیگر به آرمان های مردم فلسطین ادای احترام و خشم و انزجار خود را از رژیم اسراییل غاصب اعلام كردند.
امروز پرچم های فلسطین در كنار پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی در دستان راهپیمایان به اهتزاز درآمد تا همگان بدانند مردم این سرزمین همواره حامی مردم مظلوم فلسطین بوده و دشمن سرسخت متجاوزان صهیونیستی و همپیمانان غربی اش هستند. 9002
** اصفهان
مردم اصفهان در آخرین جمعه ماه رمضان و روز جهانی قدس برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مقابله با استكبار به خیابان ها آمدند.
مردم شهید پرور اصفهان در مسیر حركت خود به سمت میدان امام این شهر علاوه بر شعارهای مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود و الله اكبر شعارهای 'بیت‌ المقدس قبله اسلام است، قدس در انتظار انتقام است'، 'قدس نماد وحدت اسلام است، میراث جاودانه امام است'، 'جمعه آخرین ماه رحمت، باشد تجّلی قیام امت'، 'رژیم اشغالگر فلسطین، باید شود محو ز روی زمین'، 'در آخرین جمعه ماه خدا، آید صدای مرگ بر آمریكا'، 'دولت جعلی رژیم صهیون ، با دست اُمّت می‌شود سرنگون' سر دادند. 2093
** سمنان
راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر كشور با حضور قشرهای مختلف مردم سمنان و با شكوه خاصی در 24 نقطه استان برگزار شد.
این راهپیمایی با حضور گسترده اقشار مردم در شهرستان سمنان از میدان امام رضا آغاز شد تا مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان ادامه داشت.
در راهپیمایی روز جهانی قدس مردان و زنان سمنانی از قشرهای مختلف همراه با مسئولان با سردادن شعارهایی با مضامین ضد صهیونیستی و ضد استكباری ، نفرت و انزجار خود را از اقدامات ضد انسانی رژیم اشغالگر قدس و نیز حمایت از ملت مظلوم فلسطین اعلام داشتند.
راهپیمایان با سردان شعارهای الله اكبر، مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر امریكا بر ضرورت وحدت امت اسلامی در حمایت از انتفاضه فلسظین تاكید كردند.
نظیر این راهپیمایی با شركت پرشور مردم در شهرهای گرمسار ، آرادان ، سرخه ، مهدیشهر ، شاهرود ، دامغان ، میامی و بیارجمند و شهمیرزاد و بخش های تابعه استان استان برگزار شد. 6026/6103/7339/
** بیرجند
در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان مردم خراسان جنوبی در11 شهرستان در راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس شركت كردند.
راهپیمایان در بیرجند با حركت از مناطق مختلف مركز استان در میدان شهدای این شهر حضور یافتند، در حالیكه پارچه نوشته هایی در محكومیت جنایتهای اسراییل در دست داشتند، با عبور از مسیرهای تعیین شده در مسجد امام حسین (ع)، محل جدید برگزاری نماز جمعه بیرجند حضور یافتند.
آنان با عنایت الهی و پیروی از آموزه های حضرت امام (ره) و لبیك به دعوت رهبری و شركت در راهپیمایی روز قدس در حركتی بزرگ در كنار جبهه مقاومت و بیداری اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، علیه خشونت و اشغالگری اسراییل شعار دادند.
همچنین راهپیمایان با اعلام همبستگی با مردم فلسطین همگام با برادران دینی خود در نوار غزه، كرانه باختری رود اردن و در جای جای فلسطین و همگام با دیگر آزادگان جهان، آمادگی خود را در مبارزه با ظلم صهیونیست ها اعلام كردند. 2047/
** اردبیل
مردم اردبیل در شهرهای مختلف این استان با شركت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن حمایت ازمردم فلسطین، انزجار خود را از صهیونیسم جهانی به نمایش گذاشتند.
مردم استان اردبیل با حضور گسترده در راهپیمایی، در محكومیت جنایت صهیونیست ها شعارهای 'مرگ بر اسراییل' ، 'مرگ بر آمریكا' ، 'قدس آزاد باید گردد' و 'فلسطین فلسطین حمایتت می كنیم' سر دادند.
در شهرستان اردبیل راهپیمایی مردم از ایستگاه سرعین شروع شد و با طی مسیر در خیابان امام خمینی (ره) در میدان مصلای این شهر به پایان رسید.
در شهرستان های خلخال ، كوثر ، نیر ، سرعین ، نمین ، مشگین شهر ، گرمی ، بیله سوار و پارس آباد مغان نیز مردم یكپارچه در راهپیمایی روز قدس شركت كرده و فریاد مرگ براسراییل و مرگ بر آمریكا سر دادند. 6016/6018
** كرمانشاه
در آخرین جمعه ماه رمضان، هزاران نفر از مردم كرمانشاه در راهپیمایی روز قدس فریاد مرگ بر اسرائیل سرداده و با مردم فلسطین اعلام همبستگی كردند.
مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس ساعت 11 از میدان جمهوری اسلامی به سمت مسجد جامع شهر كرمانشاه آغاز شد و مردم این شهر با شعارهای كوبنده خود به حمایت از ملت مظلوم فلسطین و ساكنان غزه پرداختند.
شركت كنندگان در راهپیمایی روز قدس با سردادن شعارهای مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریكا، اسراییل مرگت باد، آمریكا ننگت باد، رژیم صهیونیستی ام الفساد قرن است و اسراییل نابود است، فلسطین پیروز است، ضمن حمایت از مردم فلسطین، جنایات رژیم صهیونیستی را در این سرزمین محكوم كردند.
راهپیمایان كرمانشاهی همچنین با سردادن شعارهای آمریكا - اسراییل مرگت فرا رسیده، مرگ بر سه ابلیس، آمریكا و اسراییل و انگلیس و مرگ بر صهیونیسم و مرگ بر سعودی تنفر خود را از سران استكبار نشان دادند. 7458/8066
** ساری
راهپیمایی روز قدس در 62 نقطه مازندران با حضور پرشور مردم برگزار شد و راهپیمایان شعارهای مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسراییل را فریاد زدند.
این مراسم در ساری مركز استان با حضور نماینده ولی فقیه ، استاندار و سخنران كشوری مراسم سردار رحیم صفوی از میدان شهید قاسمی آغاز شد و تا مصلی جمعه ادامه یافت.
داعشی و صهیونسیم باید شود محو ز روی زمین، وصیت شهدا پیروی از قرآن است، ای رهبر آزاده آماده ایم آماده، شعار هر مازنی مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسرائیل، آمریكا و اسرائیل حامیان داعشی ها، صهیونیست ها و طالبانند و شعار سعودی ، آمریكا و صهیونیست سه عنصر سرطانی دنیایند از جمله شعار های راهپیمایان روز قدس مركز استان مازندران بود.
حضور خانواده های شهدا در راهپیمایی روز قدس نیز بر شور این حركت عظیم مردمی افزود. 6990/1654
** خرم آباد
راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در شهرها و روستاهای لرستان برگزار شد.
در این راهپیمایی ها نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه، استاندار و فرمانداران، نیروهای نظامی و انتظامی حضور داشتند.
راهپیمایان با سردادن شعارهای ضد استكباری و ضد صهیونستی مسیرهای تعیین شده را تا مصلی های نماز جمعه در صفوف دشمن شكن طی و پس از آن با قرائت و تایید بیانیه راهپیمایی ددمنشی رژیم غاصب و استكبار جهانی را محكوم كردند. 7269/507
** همدان
راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر كشور در شهرهای استان همدان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
مردم شهر همدان با در دست داشتن پلاكاردهایی با عبارتهایی همچون مگر بر آمریكا، مرگ بر رژیم آل سعود و مرگ بر اسرائیل مسیر میدان امام خمینی (ره) تا محل برگزاری نماز جمعه را راهپیمایی كردند.
حاضران در راهپیمایی پارچه نوشته ها و تراكت هایی به زبان لاتین و عربی در محكومیت جنایات استكبار جهانی و آل سعود و اسرائیل در دست داشتند.
جمعی از مسئولان استانی از جمله استاندار همدان و برخی از مدیران اجرایی نیز همگام با مردم در راهپیمایی روز چهانی قدس جنایات استكبار را محكوم كردند. 7526/6993
1650
۰ نفر