نمایش خشم و انزجار مردم كیش از رژیم غاصب صهیونیستی

كیش - ایرنا - مردم و مسوولان جزیره كیش اعم ازشیعه و سنی امروز جمعه با حضور در راهپیمایی روز قدس ضمن دفاع از حقانیت مردم فلسطین ، خشم و انزجار خود از اقدامات رژیم جعلی اسرائیل را به نمایش گذاشتند و بر همدلی و وحدت كشورهای مسلمانان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاكید كردند.

به گزارش ایرنا ، در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان كه به فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان روز قدس نامگذاری شده است ، مسوولان و شهروندان جزیره كیش نیز همگام با مردم دیگر شهرهای ایران اسلامی در هوایی گرم با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس با مشت هایی گره كرده ، ندای مظلومیت مردم فلسطین را فریاد زدند.
مومنان روزه دار ،ساعت 11:45 دقیقه از مقابل دانشگاه تهران محل آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس به سمت مصلای كیش حركت كرده و همصدا با دیگر شهرهای ایران اسلامی یكصدا فریاد مرگ بر اسرائیل را سردادند و با محكوم كردن جنایات صهیونیست ها علیه زنان و كودكان مظلوم و بی دفاع فلسطین ، جنایات این رژیم را مصداق نسل كشی دانسته و از مجامع جهانی مدعی دفاع از حقوق بشر خواستند تا محكومیت سران رژیم جعلی صهیونیستی را در دستور كار خود قرار دهند.
آنها یك بار دیگر هم صدا با سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل ، داعش و انگلیس بر استكبار جهانی فریاد دادخواهی سر دادند و رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست ها را خواستار شدند .
راهپیمایان با مشت های گره كرده و سردادن فریاد مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر آمریكا و حمل تصاویری از رهبر معظم انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی و همچنین دست نوشته هایی با مضمون روز قدس ، روز حیات اسلام است ، روز قدس نماد حق طلبی جهان اسلام و هر كجا كه دفاع از فلسطین باشد ما در آنجا حاضریم ، نفرت و انزجار خود از جنایات رژیم صهیونیستی را اعلام كردند.
به گزارش ایرنا ، مسئولان حاضر در این مراسم نیز با محكوم كردن اقدامات دد منشانه رژیم جعلی اسرائیل علیه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین ، خواستار نشان دادن واكنش از سوی سازمان های دفاع از حقوق بشر و مجامع بین المللی شدند .
در پایان این مراسم و پیش از برگزاری نماز جمعه ، قطعنامه راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس در حمایت از مردم فلسطین قرائت و با ندای تكبیر راهپیمایان تایید شد.
راهپیمایان در پایان مراسم با حضور در مصلای كیش در نماز پرشكوه جمعه شركت كردند.
راهپیمایی روز قدس امسال در 850 شهر ایران اسلامی و شماری از كشورهای خارجی برگزار شد .
در 16 مرداد سال1358 پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای رژیم صهیونیستی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در ابتكاری ماندگار از مسلمانان جهان خواست با انتخاب آخرین جمعه ماه مبارك رمضان به نام روز قدس، همبستگی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین به نمایش بگذارند.
جزیره كیش با مساحت 91 كیلومتر مربع در فاصله 18 كیلومتری كرانه جنوبی ایران در استان هرمزگان واقع است. طول این جزیره 15 كیلومتر در محور شرقی غربی و پهنای آن هفت كیلومتر در محور شمالی جنوبی است .
1630**1641